Jump to content

Transportkostnad ved garanti.


sveno

Recommended Posts

Heisann

 

Har for tiden problem med luft i dieselsystemet på båten vår (2004 Askeladden 645 beetel med Merc 1.7 dti) :confused:

 

Når tanken nærmer seg halvfull og vi har kjørt på marsj og slakker ned igjenn kommer det luft i dieselen . :cryin:

 

Dvs.motoren stopper viss jeg ikke passer på å gi gass igjenn får så å ta den veldig sakte ned ,lar da gjerne motoren gå noen minutter før jeg stopper den ,når jeg etter noen minuter prøver å starte den igjenn må jeg som regel dra den lenge(8-10sek) på startmoteren med full gass før den noen ganger hoster seg i gang igjenn.

 

Andre ganger stopper den uansett ved nedslakking eller vil ikke starte etter at jeg har stoppet den,og da må jeg lufte dieselsystemet (på filter og dyser) og da starter den idioten som om ingenting e hendt.

 

Noen her på Baatplassen som har vært borti lignende ??

 

Jeg rekner med at dette er ting som forhandleren som jeg kjøpte båten av i sept 2004 ordner for meg kostnadsfritt.???(reklamasjon)

Båten var ny feb 2004 og var kjørt 43 timer da jeg kjøpte den ,det ble tatt sevice og vinterlagring hos forhandler før jeg hentet den i feb i år,den er nå kjørt 73 timer.

 

Så til mitt hovedspørsmål til dere,hvem skal ta kostnaden med å frakte båten til Forhandler viss de krever at jeg må levere den der.(50 nm)???

Kan jeg kreve at de kommer til meg ?(de reklamerer med at de har servicebil og vaktordning)

 

mvh

sveno

Link to post
Share on other sites

Du "må" antakelig frakte den dit selv. Men dine utlegg til slik frakt kan du kreve erstattet. Men ikke heng deg opp i hva du kan kreve eller ikke. Snakk godslig med din leverandør så ordner det seg nok på en praktisk og grei måte.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Du "må" antakelig frakte den dit selv.  Men dine utlegg til slik frakt kan du kreve erstattet.  Men ikke heng deg opp i hva du kan kreve eller ikke.  Snakk godslig med din leverandør så ordner det seg nok på en praktisk og grei måte.

<{POST_SNAPBACK}>

No hard feelings for forhandleren på nåverende tidspukt nei,men alltids greit å vite om sine rettigheter her i livet :lol:

 

Det viktigeste fo meg og mine er selvsagt å få båten i orden til tropevarmen innhenter oss her på vestlandet........ :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Tropevarme; er det definert ved +10 grader på Vestlandet?

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

Faxen (som kjenner Vestlandstemp)

<{POST_SNAPBACK}>

 

Skal avsløre en liten hemmelighet her: Dette med lave temperaturer og mye regn her vest er bare noe vi passer godt på å få alle østlendingene til å tro på, slik at de holder seg øst for Lista og ikke kommer her og plager oss.

( :lol: )

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Heisann

 

Har for tiden problem med luft i dieselsystemet på båten vår (2004 Askeladden 645 beetel med Merc 1.7 dti) :confused:

 

Når tanken nærmer seg halvfull og vi har kjørt på marsj og slakker ned igjenn kommer det luft i dieselen . :cryin:

 

Dvs.motoren stopper viss jeg ikke passer på å gi gass igjenn får så å ta den veldig sakte ned ,lar da gjerne motoren gå noen minutter før jeg stopper den ,når jeg etter noen minuter prøver å starte den igjenn må jeg  som regel dra  den lenge(8-10sek) på startmoteren med full gass før den noen ganger hoster seg i gang igjenn.

 

Andre ganger stopper den uansett ved nedslakking eller vil ikke starte etter at jeg har stoppet den,og da må jeg lufte dieselsystemet (på filter og dyser) og da starter den idioten som om ingenting e hendt.

 

Noen her på Baatplassen som har vært borti lignende ??

Ville bare legge til at jeg idag sannsynligvis fant feilen :flag:

 

Da jeg bestemte meg for å sjekke alle dieselslanger , rør og koblinger( før båten ble overlevert forhandleren )kom jeg over en løs mutter på røret ut av dieselfiltert :confused:

 

Da jeg prøvde å stramme den viste det seg seg at mutteren var sprukket og må skiftes .

(er nok sannsynligvis teitet for mye :eek: )

 

Rekner med at dette er en skade som har stått slik siden båten var ny og at dette egentlig er en garantisak, men jeg tar nok røret med til den lokale domekanikeren og kjøper deler der ,blir nok den billigste løsningen for meg. :cheers:

 

Mvh sveno

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...