sveno Startet 17.Mai.2005 Del på Facebook Startet 17.Mai.2005 Heisann Har for tiden problem med luft i dieselsystemet på båten vår (2004 Askeladden 645 beetel med Merc 1.7 dti) Når tanken nærmer seg halvfull og vi har kjørt på marsj og slakker ned igjenn kommer det luft i dieselen . Dvs.motoren stopper viss jeg ikke passer på å gi gass igjenn får så å ta den veldig sakte ned ,lar da gjerne motoren gå noen minutter før jeg stopper den ,når jeg etter noen minuter prøver å starte den igjenn må jeg som regel dra den lenge(8-10sek) på startmoteren med full gass før den noen ganger hoster seg i gang igjenn. Andre ganger stopper den uansett ved nedslakking eller vil ikke starte etter at jeg har stoppet den,og da må jeg lufte dieselsystemet (på filter og dyser) og da starter den idioten som om ingenting e hendt. Noen her på Baatplassen som har vært borti lignende ?? Jeg rekner med at dette er ting som forhandleren som jeg kjøpte båten av i sept 2004 ordner for meg kostnadsfritt.???(reklamasjon) Båten var ny feb 2004 og var kjørt 43 timer da jeg kjøpte den ,det ble tatt sevice og vinterlagring hos forhandler før jeg hentet den i feb i år,den er nå kjørt 73 timer. Så til mitt hovedspørsmål til dere,hvem skal ta kostnaden med å frakte båten til Forhandler viss de krever at jeg må levere den der.(50 nm)??? Kan jeg kreve at de kommer til meg ?(de reklamerer med at de har servicebil og vaktordning) mvh sveno Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 17.Mai.2005 Del på Facebook Svart 17.Mai.2005 Du "må" antakelig frakte den dit selv. Men dine utlegg til slik frakt kan du kreve erstattet. Men ikke heng deg opp i hva du kan kreve eller ikke. Snakk godslig med din leverandør så ordner det seg nok på en praktisk og grei måte. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
sveno Svart 17.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2005 Du "må" antakelig frakte den dit selv. Men dine utlegg til slik frakt kan du kreve erstattet. Men ikke heng deg opp i hva du kan kreve eller ikke. Snakk godslig med din leverandør så ordner det seg nok på en praktisk og grei måte. <{POST_SNAPBACK}> No hard feelings for forhandleren på nåverende tidspukt nei,men alltids greit å vite om sine rettigheter her i livet Det viktigeste fo meg og mine er selvsagt å få båten i orden til tropevarmen innhenter oss her på vestlandet........ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxen Svart 17.Mai.2005 Del på Facebook Svart 17.Mai.2005 Det viktigeste fo meg og mine er selvsagt å få båten i orden til tropevarmen innhenter oss her på vestlandet........ <{POST_SNAPBACK}> Tropevarme; er det definert ved +10 grader på Vestlandet? Faxen (som kjenner Vestlandstemp) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 17.Mai.2005 Del på Facebook Svart 17.Mai.2005 Tropevarme; er det definert ved +10 grader på Vestlandet? Faxen (som kjenner Vestlandstemp) <{POST_SNAPBACK}> Skal avsløre en liten hemmelighet her: Dette med lave temperaturer og mye regn her vest er bare noe vi passer godt på å få alle østlendingene til å tro på, slik at de holder seg øst for Lista og ikke kommer her og plager oss. ( ) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
sveno Svart 22.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 Heisann Har for tiden problem med luft i dieselsystemet på båten vår (2004 Askeladden 645 beetel med Merc 1.7 dti) Når tanken nærmer seg halvfull og vi har kjørt på marsj og slakker ned igjenn kommer det luft i dieselen . Dvs.motoren stopper viss jeg ikke passer på å gi gass igjenn får så å ta den veldig sakte ned ,lar da gjerne motoren gå noen minutter før jeg stopper den ,når jeg etter noen minuter prøver å starte den igjenn må jeg som regel dra den lenge(8-10sek) på startmoteren med full gass før den noen ganger hoster seg i gang igjenn. Andre ganger stopper den uansett ved nedslakking eller vil ikke starte etter at jeg har stoppet den,og da må jeg lufte dieselsystemet (på filter og dyser) og da starter den idioten som om ingenting e hendt. Noen her på Baatplassen som har vært borti lignende ?? Ville bare legge til at jeg idag sannsynligvis fant feilen Da jeg bestemte meg for å sjekke alle dieselslanger , rør og koblinger( før båten ble overlevert forhandleren )kom jeg over en løs mutter på røret ut av dieselfiltert Da jeg prøvde å stramme den viste det seg seg at mutteren var sprukket og må skiftes . (er nok sannsynligvis teitet for mye ) Rekner med at dette er en skade som har stått slik siden båten var ny og at dette egentlig er en garantisak, men jeg tar nok røret med til den lokale domekanikeren og kjøper deler der ,blir nok den billigste løsningen for meg. Mvh sveno Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.