Jump to content

Hvordan få solgt båten?

Amund Myren

Recommended Posts

Enig i bilder uten kalesje, ja. Burde selvfølgelig tatt fler og bedre bilder, ser den... Den marsjer fint på 22-24 knop, er vel ikke lite det? Da ligger den fint i vannet, uten å plyndre lommebok. Maks på 30 knop med litt pikkpakk og fulle tanker. Kalesjefargen, ja... Enig..

Har lagt inn en "søkeord-joker" med båter den er naturlig å sammenligne den med.

Redigert av Per Tore (see edit history)

Jeg solgte min båt i vår. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?editAd=true&finnkode=58538005

Her tror jeg det var tre momenter som var utslagsgivende:

1: PRIS - viktigste punkt satt dette til litt lavere enn tilsvarende ute. Endte opp med en budrunde med flere interessenter.

Noen av interessentene ble "snurt" av dette, men er det flere interessenter så kan man ikke "holde av" båten.

2: Ryddig båt med mange dager med puss og finish

3: Strukturert annonse med god struktur på hva som er gjort år for år. Her synes jeg ikke at for mye tekst er misvisende, men det må være konkret.

Ellers tar det maange timer å selge båt, både når det gjelder puss i forkant og visning underveis.

Jeg hadde en "tullebukk" på besøk først som kom langveisfra og tok meg i hånda på kjøp av båten.

Dagen etter trakk han seg etter en fuktig tur på byen. Slike treffer man også.

Enig i bilder uten kalesje, ja. Burde selvfølgelig tatt fler og bedre bilder, ser den... Den marsjer fint på 22-24 knop, er vel ikke lite det? Da ligger den fint i vannet, uten å plyndre lommebok. Maks på 30 knop med litt pikkpakk og fulle tanker. Kalesjefargen, ja... Enig..

Har lagt inn en "søkeord-joker" med båter den er naturlig å sammenligne den med.

bilder av motor kan også være lurt ☺

Har ikke solgt så mange båter - men desto flere biler på finn.no. Jo bedre og mer forlokkende bilder - jo lettere er det å få solgt. Det holder med 8 - 10 gode bilder så lenge det ikke er en svært stor båt som selges. Teksten bør ikke være for lang og den bør være informativ og saklig. De aller fleste biler jeg har solgt har jeg solgt via telefon og e-post til kjøpere fra andre deler av landet. Da er det annonsen so gir grunnlag for salg. I tillegg så må selvsagt prisen være rett fra starten av. 

De som legger inn haugevis av bilder er overkill. Pluss-minus 20 bilder er ok, ikke 112 bilder som han nissen fra Aker yacht hadde på en annonse som ligger på finn nå...

Og få med oversiktsbilder slik at det er mulig å orientere seg. Nærbilder av kreti og pleti er ikke så interessant. Og har du en Flybridge-båt så ta for farken bilder av fly'en!

Kk

Redigert av KongKing (see edit history)
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...