Krabbefiskeren Startet 6.August.2015 Del på Facebook Startet 6.August.2015 Har en 5.0 mpi der jeg får alarm, på Smartcraft monitoren. Har kjøpt Rinda Techmate for å lese feilkoder. Eneste feilkoder jeg får er: Fault 22 horn output. Feilen har vert siden jeg monterte Smartcraft monitoren. Guardian er også aktiv ved turtall på over 4300rpm. Når jeg når det turtallet så kutter motoren, som om det skulle være turtalsperra som slo inn. Ellers fungerer alt som det skal. Noen som har en ide om hva det kan være? Jeg har tenkt på om det kan være en feilkobling en plass men finner ikke noe galt. Sitér dette innlegget Link to post
Krabbefiskeren Svart 6.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Krabbefiskeren Svart 6.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 http://www.mariahownersclub.com/forum/mercury-mercruiser/7099-problem-mercruiser-5-0-mpi-2.html Er det en "høytaler"/buzzer som ikke funker? Den som skal gi alarm hvis noe er galt? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Krabbefiskeren Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 Hei, Jeg får den feilkoden endten jeg har tilkoblet buzzer eller ikke. Jeg har normalt tilkoblet en buzzer, den lager en pipp. Ved oppstart, som skal tyde på at den virker. Men når jeg tester horn output med Rinda toolet får jeg ikke lyd i den. Feilkoden er Altid aktiv, selv om jeg kobler bort smartcraft instrumentene og buzzeren. Feilkoden er aktiv ved alle turtall og med bare tenning på. Så det må være en feilkobling enten på motor eller i ECM. jeg har lest mange manualer uten at jeg finner flere ting å sjekke ut. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 7.August.2015 Del på Facebook Svart 7.August.2015 Leste en plass at dersom motoren er forsøkt startet uten sikkerhetslenke inne, så kan det forårsake en slik feil. Men det var for en Mercury outboard med smartcraft. Feilen lå i selve ECM'en. Kan jo være at det gjelder for inboard også? Sitér dette innlegget Link to post
Krabbefiskeren Svart 7.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2015 Det er ikke slik snor på min kontroll boks, mulig det skulle vert det. Må sjekke opp dette. Men lite trolig for kontrollboksen er koblet opp med den gamle 10 pinn kontakten. Smartcraft instrumentene er koblet til can kabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Krabbefiskeren Svart 10.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2015 Hehe problem løst:) Horn output betyr at buzzer ikke er riktig tilkoblet. Hadde koblet den til Smartcraft instrumentene, men der skal det kun stå en eventuell dybde alarm. Elles hvar det den velkjente microbryteren på gir skift braketten som begrenset turtallet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.