Jump to content

Tetningsmiddel drivstoff lekasje


Rastløs

Recommended Posts

Har opplevd problemer med dette selv, løsningen ble stry og permatex. Ringte til ett firma som innstallerer pumper og tankanlegg på bensinstasjoner, ifølge dem var dette den beste løsningen.

<{POST_SNAPBACK}>

- Tenkte meg at det var noe man ikke fikk tak i en vanlig rekvisita foretning ja. Jeg får prøve på et bilverksted. De har vel noe slikt tenker jeg...

Link to post
Share on other sites

Hvis du blander epoxy med stålull så få du en blanding som tåler bensin. Min far tettet ett hull i bensintaken på en eldre Ford sierra han hadde med epoxy og stålull.

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en industri rørleger til å gå over mine koblinger. Etter hans utsagn er gjengetape bannlyst på motor og i båt med vibrasjon. Kun stry er godt nok. Han brukte i tellegg ett produkt fra Locktate. Vill tro at Permatex også gjør nytten.

Pass bare på at det ikke kommer stry på innsiden av røret.

 

Hilsen Smaapala

Link to post
Share on other sites

Demonterte røret mellom tankene i min båt i forbindelse med reingjøring av mine tanker. Etter råd fra en rørlegger med båt selv var det stry og permatex som gjaldt. Han brukte det på sin får for 3 år siden, så jeg brukte det samme. Hadde valgt det uansett da jeg hadde begge deler liggende å slenge. Tett ble det i allefall...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Nei.

Hamp er mye grovere. Stry kjøpes i rørlegger forretning.

 

Samtidig bør du spørre hvordan den legges på. (Forstår deg slik at du ikke har vært borti dette tidligere).

Det er noen triks å legge på. Eks hvor mye og hvordan. Raspe gjengene slik at stryen henger bedre.

 

Smaapala

Link to post
Share on other sites

Jeg jobber bl.a. med service på oljebrennere og har funnet ut at det som funker best er Locktite 577 som er et flytende tettemiddel.

Det er godkjent for bruk på olje og gasskoblinger (Propan)

Rengjøring av gjengene er viktig, man bruker locktite sin rensespray og men må fjerne alle rester av gamle tettemiddler fra gjengene.

Link til produktinformasjon: http://www.loctite.com/int_henkel/loctite_...id=242&layout=2

 

Steve Cooling

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...