Skipper55 Startet 7.August.2015 Link til dette innlegget Startet 7.August.2015 Jeg har en Yamaha F40 2010m. Den er normalt utrolig lettstartet når den er kald. Men når jeg har kjørt den varm og stopper den, er det umulig å få start på den før den har kjølt seg helt ned. Ved å ta av motordeksel (for å få en raskere kjøling i vinden), må jeg vente ca. 1,5 - 2 timer før den vil starte igjen. Den har nylig vært til service. Noen som har en ide hva dette skyldes? Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 Har problemet kommet etter du hadde den på service ? Hvis det er en elektrisk feil som kommer når motor blir varm og forsvinner når den blir kald, så tror jeg du må ha diagnoseverktøy for å finne ut av det, eller ha en identisk motor du kan flytte over deler fra til du finner feilkilden. Men jeg lurer på om det kanskje ikke har noe med temp å gjøre, men med bensinforbruk ? Hvis du lar motoren stå på tomgang til den er varm (ca 5-10 min) får du da startet igjen hvis du stopper den ? Ta av motordekselet og lytt på motoren når du vrir tendingen til første hakk, du skal høre den elektriske bensinpumpen bygger opp trykk. Hører du denne lyden når du ikke får startet ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.August.2015 Link til dette innlegget Svart 7.August.2015 har vært borti lignende på andre motorer (ikke påhenger) med EFI , her har det da vært en eller annen temperatursensor som ikke har registrert riktig, slik at motoren pøser på med ekstra bensin som om at det skulle være en kaldstart. Dermed blir det for fet bensinblanding Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Cato6 Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Hei. Noen på dette innlegget ennå? Har nemlig samme problem med min Yamaha 40hk. Den er fra 2010. Fant du ut hvor feilen lå? Sitér dette innlegget Link to post
Cato6 Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Hei,har samme problem med 40 hk 2010...har dere løsnig på problemet Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 5.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2018 Aner ikke om det er relevant, men mener jeg hørte noe her om dagen at coil problemer kunne gi slike symptomer. Dvs at når coilen ble varm så kuttet den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.