Jump to content

malo 35, ladespenning 28 volt, men ingen ladestrøm.

Eddiken

Recommended Posts

21V hvilespenning var jo veldig lavt, det blir jo bare 10,5V per batteri. Har du to batterier i serie? Du kan jo begynne med å måle spenningen rett på polene på hvert batteri når motoren går, og gjenta prosessen når motoren står. Deretter kan du ta et tangamperemeter (billig fra Biltema duger) og kontrollmåle strømmen fra dynamo og inn på batterier mens du kjører motor. Du ville ikke fått normal ladespenning dersom du ikke har noe ladestrøm, så det kan jo være at amperemeteret er gåent. Vet du hvordan det er koblet?

Hei,

Du kan begynne med å følge ledningen som kommer inn på volt og ampmetret ditt, det kan være bare være dårlig kontakt.

Hvordan var det før, når motoren gikk?

viste ampmeteret ladinga da? Hvordan er ladinga opplagt, + ledninga fra dynamo? følge den å se om du ser noe unormalt.? Den går sikker til et relle eller en ladediode som deler forbruks/start batteriene dine.

Ellers så misunner jeg deg båten du har, dette er drømmen min.....

Jeg holder på å restaurer en Viksund 990, 31 fot, stor snekke, ferdig til neste sommer.... totalt renovert..

Håper du finner ut av dette.

det er ikke min båt, men faren min som har, han skal bygge ut rorhuset oppe slik at han får bysse oppe med sofa og ovn og tv å alt sånt, nede skal han ha to køyer og et stort toalett å dusj, samt kle inn å skjule alt av ledninger og instrumenter og lignende. Han liker å ha skikkelig orden i ting :) skal komme tilbake med flere svar angående de andre spørsmålene her i morgen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...