Jump to content

Gammel Draco, feste sidepaneler "uten" skruer?


Draconoobie

Recommended Posts

Holder på med å restaurere en gammel Draco og planen er å kle sidene bake med trukket finer. Er jo ikke mulighet å komme til bak når panelene er satt på så jeg får ikke skrudd den veien.

 

Har egentlig ikke lyst til å ha mange skruer gjennom stoffet så lurer på om det finnes måter å feste panelene på som ikke synes fra framsiden? Type clips eller noe?

Link to post
Share on other sites

Du kan sikkert stikke på en bilhugger og få tak i klips til dørtrekk.

Mener å huske at litt eldre vw har stålklips som kan brukes.

Da trenger du bare å borre hull til dem i skroget og finne en måte å feste dem i trekket ditt....

Er lenge siden jeg plukket fra hverandre en dør på en eldre sånn, men du får bare kikke litt på huggern.

Redigert av TimJ (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Veldig god erfaring med Borrelås, bare pass på å kjøpe en god en, de som har en myk ullete del og en plastdel sitter etter min erfaring ikke så godt. Jeg har veldig god erfaring med de som består av to like deler i litt hardere plast. Legger ved en link for å vise.

http://catalogue.3m.eu/no-NO/no-industry/Festesystemer/Dual_Lock_kraftig_borrel%C3%A5s

 

Velg gjerne en type uten limtape og feste de med type tec7 eller lignende.

Har med stort hell brukt den løsningen på skaikledde finerplater i akterkabinen på vår båt!

 

Christensen

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Den er nok dyr, men du trenger ikke å sette borrelås hele veien, da tror jeg du vil slite med  å få den løs igjen! Har brukt 1 bit i hvert hjørne hos meg, så om du har litt avstand gjør nok ikkenoe!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Jeg ville benyttet skruer til dette, det er etter min erfaring det eneste som holder panelene skikkelig på plass ettersom det er litt buet noen steder, og dette er en båt som gjerne hopper og spretter noe mer enn en snekke, samt at skruer er det som ble benyttet originalt på Draco.

Med lokk som matcher over hodene på skruene så ser det helt greit ut

 

bilde

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville benyttet skruer til dette, det er etter min erfaring det eneste som holder panelene skikkelig på plass ettersom det er litt buet noen steder, og dette er en båt som gjerne hopper og spretter noe mer enn en snekke, samt at skruer er det som ble benyttet originalt på Draco.

Med lokk som matcher over hodene på skruene så ser det helt greit ut

 

bilde

Det så jo veldig pent ut og sikkert også det som vil holde best.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...