Draconoobie Startet 9.August.2015 Del på Facebook Startet 9.August.2015 Holder på med å restaurere en gammel Draco og planen er å kle sidene bake med trukket finer. Er jo ikke mulighet å komme til bak når panelene er satt på så jeg får ikke skrudd den veien. Har egentlig ikke lyst til å ha mange skruer gjennom stoffet så lurer på om det finnes måter å feste panelene på som ikke synes fra framsiden? Type clips eller noe? Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 (redigert) Du kan sikkert stikke på en bilhugger og få tak i klips til dørtrekk. Mener å huske at litt eldre vw har stålklips som kan brukes. Da trenger du bare å borre hull til dem i skroget og finne en måte å feste dem i trekket ditt.... Er lenge siden jeg plukket fra hverandre en dør på en eldre sånn, men du får bare kikke litt på huggern. Redigert 9.August.2015 av TimJ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Borrelås? Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Hmm, det var faktisk en veldig god idee! Eneste er at panelene er 2,2meter lange og veier litt men kanskje det går? Hadde vært veldig praktisk å kunne ta av panelene på en enkel måte... Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Er brukt en del av det på takplatene i min båt og det holder! Må selvsagt bruke så mye som det er behov for mht. størrelse/vekt... Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Genialt! Dette kommer til å funke, stripe langs hele skroget oppe og en stripe nede. Må bare sikre at rekka er rett.. Kan tenke meg at den ikke vil holde derso fineren må stå i spenn Thank you! Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Veldig god erfaring med Borrelås, bare pass på å kjøpe en god en, de som har en myk ullete del og en plastdel sitter etter min erfaring ikke så godt. Jeg har veldig god erfaring med de som består av to like deler i litt hardere plast. Legger ved en link for å vise. http://catalogue.3m.eu/no-NO/no-industry/Festesystemer/Dual_Lock_kraftig_borrel%C3%A5s Velg gjerne en type uten limtape og feste de med type tec7 eller lignende. Har med stort hell brukt den løsningen på skaikledde finerplater i akterkabinen på vår båt! Christensen Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Draconoobie Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Så på denne jeg også ser bra ut men dyr Sjekket nå og ripa er litt buet så må ha noe som sitter så er vel bare å lukke øya:) Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 Den er nok dyr, men du trenger ikke å sette borrelås hele veien, da tror jeg du vil slite med å få den løs igjen! Har brukt 1 bit i hvert hjørne hos meg, så om du har litt avstand gjør nok ikkenoe! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
adeneo Svart 9.August.2015 Del på Facebook Svart 9.August.2015 (redigert) Jeg ville benyttet skruer til dette, det er etter min erfaring det eneste som holder panelene skikkelig på plass ettersom det er litt buet noen steder, og dette er en båt som gjerne hopper og spretter noe mer enn en snekke, samt at skruer er det som ble benyttet originalt på Draco. Med lokk som matcher over hodene på skruene så ser det helt greit ut Redigert 9.August.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draconoobie Svart 9.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2015 Jeg ville benyttet skruer til dette, det er etter min erfaring det eneste som holder panelene skikkelig på plass ettersom det er litt buet noen steder, og dette er en båt som gjerne hopper og spretter noe mer enn en snekke, samt at skruer er det som ble benyttet originalt på Draco. Med lokk som matcher over hodene på skruene så ser det helt greit ut Det så jo veldig pent ut og sikkert også det som vil holde best. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.