Jump to content

Jenneau 439 eller 469 ?


Puffen

Recommended Posts

Har lite peiling på seilbåter, men nå skal jeg kjøpe en :smiley:  Banket og vedtatt.  Hvilken type det skal bli er nokså åpent, og jeg har som nevnt lite peiling.  Men denne skal stasjoneres i Middelhavet et sted, og ser vel for meg t det blir en av de "kurante" merkene.  Det blir IKKE Bavaria, Det er vel ting som tyder på at vi ender opp med en Jeanneau.  Men Bennetau og Dufour er ikke ute av diskusjonen helt enda. 

Når det gjelder oppsett så vil vi ha en tradisjonell løsning med 3 lugarer, og da kommer spørsmålet; Er den ekstra plassen i en 469 verdt merkostnaden på ca. 250 - 300 000 ?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Da har jeg sett på båter i sjøen, og ser bl.a. at modellene oppgraderes med et lite baugspyd og større "badeplattform"  Så nå heter de 449 osv.  En praktisk oppgradering som disse båtene vil ha godt av.  Utover det så fikk jeg ikke "summetonen" i disse båtene.  Har blitt altfor pirkete med småting med årene.  Likte Benneteau bedre, men den som var mest interessant var ok Hanse 445.  En hel del billigere enn jeg hadde forestilt meg.  Men....  ble utrolig facinert av konseptet Katamaran......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...