Jump to content

Vet noen hvor jeg kan få tak i denne ventilristen/ Luftinntaket?


svendis

Recommended Posts

Ser denne typen montert på mange 80-90 talls båter, men ingen butikker har de. Finner de ikke på nettet heller. Har vært i kontakt med Marex, som de er montert på, men intet hell. Fikk bare til svar at disse har vi ikke. Selvfølgelig som alle andre steder jeg har spurt hadde de ingen tips om hvor jeg eventuelt kan få tak i de.

Fant en butikk i Bergen som hadde noen av samme type på lager, men kortere utgave. De kunne ikke huske hvem som leverte de. Hadde lagt på hyllen en del år..

 

De er ca 43cm lange.

 

Originalt så var det montert en på hver side, men forrige eier har skjært ut og montert en annen type i tillegg på ene siden, men den er av typen polert syrefast. Den passer liksom ikke helt inn, så jeg kunne tenkt meg å montere en som er lik de andre. Gi alle et strøk med 2K lakk siden de er matt og fæl.

 

Har leitet høyt og lavt etter andre typer som passer utskjæringene, eller som er mulig å justere eksisterende utskjæringer til men det viste seg å være svært vanskelig.

 

bilde

Link to post
Share on other sites

De jeg hadde i butikken min på 80-tallet, kjøpte jeg fra Weswitco (lagt ned for mange år siden). Siden da har jeg hørt at de er gått ut av produksjon. Let heller etter ventiler i rustfritt som passer.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Ja :smiley: , kontakt Agder Boats. http://agderboat.mamutweb.com/Shop/Search?q=ventilrist&page=1

Måtte selv nettopp bytte ut samme ventilrist der det var flere klaffer som hadde sprukket. Ingen kunne hjelpe meg med ny, men jeg kom tilfeldigvis innom Agder Boats nettside og der var sorten. Kjøpte et par ekstra for sikkerhets skyld. Ville helst hatt rustfrie, men fant ingen som passet direkte.

Redigert av Haba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
lectron skrev for 12 timer siden:

Litt tråd-nekro her.

Dukket opp etter min søken på ~400 x 75 cutout ventilrister
Noen som vet om noen? Og fortrinnsvis rustfrie (alu går forsåvidt)

Usikker på matriale, men ca størrelsen : 

https://www.marineshop.no/interiør-eksteriør/luker-/-ventilasjon/ventiler/attwood-ventil-rist-ss-1499-1-115251-p0000167593

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...