Jump to content

Ruteplanlegging paa PC


hobbyfisker38

Recommended Posts

Jeg fant ut at dette var ganske enkelt, kart.kystverket.no, velge sjoekart, tegne inn ruta og eksportere den til gpx fil.  Deretter var det bare aa installere easyGPS programmet, som converter filen videre til hvilken som hellst plotter, kopiere til minnekortet og vips. saa var ruta klar.  Andre som har erfaringer med dette ?

 

 

bilde

Redigert av hobbyfisker38 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Bare  velge eksport når du har tegnet og lagret en rute. 

-------

 

Registrere deg som bruker først så får du lagret rutene dine online også. 

 

Om en først velger temakart "farled osv.." før en velger sjøkart så får en lagt til fyrsektorer osv.

Link to post
Share on other sites

Tror helt sikker den kan eksoprtere til Raymarine ogsaa, men eksporter foerst til .gpx, deretter aapner du den i gratisprogrammet easyGPS, som kan eksportere til hvilken som helst plotter omtrent.  Jeg har registrert meg og er travelt opptatt allerede, dette var lett og greitt.  Slipper aa kjoepe Insight Planner naa :-)

 

For aa tegne, velg linje, deretter tegner du i vei.  Deretter eksporter.  Paa hoeyre side finner du en knapp saa du faar opp menyen 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...