hobbyfisker38 Startet 11.August.2015 Del på Facebook Startet 11.August.2015 (redigert) Jeg fant ut at dette var ganske enkelt, kart.kystverket.no, velge sjoekart, tegne inn ruta og eksportere den til gpx fil. Deretter var det bare aa installere easyGPS programmet, som converter filen videre til hvilken som hellst plotter, kopiere til minnekortet og vips. saa var ruta klar. Andre som har erfaringer med dette ? Redigert 11.August.2015 av hobbyfisker38 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Yepp, fungerer fint også over på Locus fra opencpn på pc. Og også som import til Navionics. Men har ikke funnet eksport hos Navionics. Har en skytjeneste hvor jeg lagrer ruter osv så kan de brukes av alle enheter. Sitér dette innlegget Link to post
TimJ Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 Vil dette fungere på en Raymarine Dragonfly mon tro? Kunne gjerne tenkt meg å lage klart ruter på forhånd, men har ikke funnet ut hvordan... Jeg kjører C-map by Jeppesen. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 11.August.2015 Del på Facebook Svart 11.August.2015 HVordan tegnet du inn der egentlig? og ikke minst, hvordan eksporterer du? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 12.August.2015 Del på Facebook Svart 12.August.2015 Bare velge eksport når du har tegnet og lagret en rute. ------- Registrere deg som bruker først så får du lagret rutene dine online også. Om en først velger temakart "farled osv.." før en velger sjøkart så får en lagt til fyrsektorer osv. Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 12.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2015 Tror helt sikker den kan eksoprtere til Raymarine ogsaa, men eksporter foerst til .gpx, deretter aapner du den i gratisprogrammet easyGPS, som kan eksportere til hvilken som helst plotter omtrent. Jeg har registrert meg og er travelt opptatt allerede, dette var lett og greitt. Slipper aa kjoepe Insight Planner naa :-) For aa tegne, velg linje, deretter tegner du i vei. Deretter eksporter. Paa hoeyre side finner du en knapp saa du faar opp menyen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.