Jump to content

45-50 fot, aksling, maks 1,5 mill, forslag? (12 kn toppfart er ok)


Odd H

Recommended Posts

Vi har nå hatt vår 2003 Baltic i 9 år og den har innfridd på ALLE måter. Vi ser at vi trives på sjøen og bruker båten mye, men vi har lyst på større plass og trenger tips til type båt.

Her er noen ønsker:

Pris opp til 1 500 000,-

40-50 fot

Båten liggende ute om vinteren, men brukes ikke da

Er handy (og elektriker) og gjør det meste selv

Ønsker aksel eller aksler.

Trenger ikke gå raskere enn 12 på max

Min 6 soveplasser

Mest mulig uteplass

Helst ikke FB, men slipper kanskje ikke unna.

 

Med andre ord ganske sære valg... En Baltic uten HT på 45 fot med en Cat eller Cummins hadde vært perfekt!  :giggle:

 

Håper på gode tips!

Link to post
Share on other sites

Nederlendere kan båt. Så en zeeman 52 for litt siden, helt herlig, men pris på over en mill euro. (dette er seil og aluminium, men konseptet er det samme, dønn solid og ærlig). Så noen fine motorbåter når vi seilte gjennom Nederland, men det meste som var fint så dyrt ut. Kjenner ikke merkene.

Link to post
Share on other sites

Ja, du fant båten du DieselDahl!

Nå må du bare prute litt, Odd H, og godsnakke litt med svigermor, så er alt i boks! :thumbsup::giggle::thumbsup:

Ja denne var flott og på mange måter midt i blinken for oss. Synes prisen er stiv og kjenner litt angst for store og gamle motorer... Hva kan forventes av disse grønne beista? Ingen jolleløsning heller...

Tror heller ikke svigermor ser ting helt som oss......

Redigert av Odd H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

den til dieseldhal må da være alt for høyt priset... mellom 900.000 og 1,2 mil et sted er vel mer passende.Eller er jeg helt på tur her?

Det virker sånn.. og med to gamle 70 motorer, gøss og gru


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Det virker sånn.. og med to gamle 70 motorer, gøss og gru

På ja du fru Jacobsen enig i at disse 70 motorene er gamle men har også tro på at de som kjører rund med motorer full av elektronic har vel så mye problemer som oss med gamle mekaniske travere.?

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Det virker sånn.. og med to gamle 70 motorer, gøss og gru

Ja da er nok mine bange anelser dessverre riktig.. Motorene er jo 28 år gamle! Kjenner ikke disse motorene men har sansen for enkle solide motorer i båt. I vår Baltic står det en Yanmar LH-STP 222Hk og det er en helt utrolig god motor!

Hva kan forventes med slike 28 år gamle 70 motorer?

At båten er priset alt for høyt er sikkert, den er jo også 28 år gammel, selv om den ser veldig godt holdt ut....

Link to post
Share on other sites

Bergstad jeg har hatt begge deler og ja.. forsåvidt enig. Hadde P-45 maken til din med 2 stk TAMD 74 forresten :-)

Syns det var veldig lite problemer med det elektroniske, men et og annet feilslag ble det innimellom. Men har også hatt en P-45 med 70 E motorer, og det er ikke noe feil med de, men de er gamle nå! Og det er et elendig kjølesystem på dem.

På 28 år gamle motorer kan alt forventes egentlig, og det er dårlig deletilgang når noe ryker.


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Fru Jacobsen det er som med alle gamle tanter de må stelles med. må si at 71 og 72 motorene er noe av det bedre volvo har laget. men som du sier de må passes på. fortsatt så er deletilgangen  bra. men det koster skjorta og holde dem oppdaterte.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Det er bare å ta en titt på innfesting av rørene fra varmevekslerene så ser man at det er en elendig patent. Men nå er det ikke sånn at jeg mener 60 og 70 motorene er dårlige, men de er gamle nå, veldig gamle og da blir det dyrt når noe skjer. Og det gjør det… Og nå er det jo ikke bare motorene som er gamle da, men akslinger, gear, pakbokser, rorhylser etc..

Og skal man ha slike gamle godiser MÅ man vite hva man kjøper og kunne en del om det


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...