Jump to content

Uv kant på rulleseil

Rastløs

Recommended Posts

Jeg har fått mitt nye rulleforseil . Jeg har bestilt med UV kant. Jeg trodde stort sett at disse kantene hadde en annen farge enn seilet ( gjerne blått) Seilet mitt er imidlertid hvitt all the way.

- er jeg blitt lurt eller kan det være at man har lagt inn UV kant i samme farge( og materiale ?) som seilet ?

:confused:

Ps ! Forøvrg så ble seilturen med rullegenoa fremfor vanlig system helt ubeskrivelig enkelt. - Trur jaggu jeg må få meg lazy jacs også...

Edited by Alo Mikkel (see edit history)

ja da har vel ikke Jolly Tasker seil lurt meg alikevel da.

- Men jeg undrer jo meg på hvordan seilet hadde sett ut uten denne UV kanten. den er iallefall ikke særlig markant.

- Men jeg undrer jo meg på hvordan seilet hadde sett ut uten denne UV kanten. den er iallefall ikke særlig markant.

<{POST_SNAPBACK}>

den ligger utanpå ca 40cm bred påsydd efteråt......

kansje du kjöpt 'kejsarens nya kläder' den er så tunn o fin så den varken syns eller känns :smiley:

S/Y Gunga Din

Det er en enkel måte og finne ut hvis du har uv kant eller ikke. Når du har seilet ute skall du ha en sirka 40 cm kant som sømmen går fra bånn av seilet hele veien opp til toppen. Hvis sømmene ligger horisontalt og du ikke kan se dette klart har du ikke uv kant