kip Startet 29.April.2003 Link til dette innlegget Startet 29.April.2003 Jeg holder på å koble opp håndholdt GPS, Magellan Spor Track Map mot C-map. Når GPS står i simulator mode, så plotter posisjon etc. inn på skjerm. Riktignok viser datoen 2008, men dette kan sikkert fjernes. Når jeg setter GPS i standard NMEA mode, så får jeg ikke signaler inn på skjerm. Er det noen som har noen gode råd ? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.April.2003 Link til dette innlegget Svart 29.April.2003 En kamerat av meg ringte meg for ca en uke siden og fortalte at datoen stod til 2008 på C-MAP programmet hans. Vet ikke om han fikk ordnet det. Si ifra hvis du finner ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 29.April.2003 Link til dette innlegget Svart 29.April.2003 Jeg velger ingående gps signaler som RMC på c-mapen, det funker som bare det, Sjekk om det kommer signal fra GPS'en ved hjelp av Hyper Terminal. Du har vel ikke glemt å jorde begge parter ?? Sitér dette innlegget Link to post
will Svart 29.April.2003 Link til dette innlegget Svart 29.April.2003 Riktignok viser datoen 2008, men dette kan sikkert fjernes Denne datoen er på grunn av at programmet er en crack av demoen til c-map og kan ikke "fikses" Sitér dette innlegget Link to post
kip Svart 30.April.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2003 Når GPS står i simulator mode, så virker dette helt utmerket. Når jeg slår av simulator mode til vanlig, så blir det skjæring. Jeg har sjekket GPS'en ved hjelp av Hyper Terminal, og dette ser ut til å fungere. Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 30.April.2003 Link til dette innlegget Svart 30.April.2003 Har du sjekket at hastigheten på nmea utgangen på gps er satt til 4800Bps, noen gpser har også mulighet til å velge forsjelllige nmea vesjoer, sjekk det. Ang at det virker i demo mode kan være at demo mode har en egen standard innstilling. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.April.2003 Link til dette innlegget Svart 30.April.2003 Har du sjekket at hastigheten på nmea utgangen på gps er satt til 4800Bps, noen gpser har også mulighet til å velge forsjelllige nmea vesjoer, sjekk det. Ang at det virker i demo mode kan være at demo mode har en egen standard innstilling. Jeg kjenner ikke denne GPS'en men hvis det virker i demomode men ikke i realmode må det jo være noe med oppsettet i GPS'en. Jeg ville tatt en kikk på hva GPS'en sendte fra seg i demo og i realmode og sammenlignet NMEA setningene. Sitér dette innlegget Link to post
BK Svart 30.April.2003 Link til dette innlegget Svart 30.April.2003 Når GPS står i simulator mode, så virker dette helt utmerket. Når jeg slår av simulator mode til vanlig, så blir det skjæring. Jeg har sjekket GPS'en ved hjelp av Hyper Terminal, og dette ser ut til å fungere. Det er ikke kart programmet du mener står i simulator mode da ??, i tilfelle så bruker det da ikke data fra GPS Sitér dette innlegget Link to post
kip Svart 1.Mai.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2003 Satte PC og GPS i bilen og kjørte litt rundt for å se om GPS måtte forandre posisjon, og da fungerte dette. Må få GPS til å sende kontinuerlig til PC når posisjon ikke forandres, men dette er nok en innstilling i GPS. Takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.