Jump to content

GPS mot C-MAP


kip

Recommended Posts

Jeg holder på å koble opp håndholdt GPS, Magellan Spor Track Map mot C-map. Når GPS står i simulator mode, så plotter posisjon etc. inn på skjerm. Riktignok viser datoen 2008, men dette kan sikkert fjernes. Når jeg setter GPS i standard NMEA mode, så får jeg ikke signaler inn på skjerm. Er det noen som har noen gode råd ?  :drink:

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket at hastigheten på nmea utgangen på gps er satt til 4800Bps, noen gpser har også mulighet til å velge forsjelllige nmea vesjoer, sjekk det. Ang at det virker i demo mode kan være at demo mode har en egen standard innstilling.

Jeg kjenner ikke denne GPS'en men hvis det virker i demomode men ikke i realmode må det jo være noe med oppsettet i GPS'en. Jeg ville tatt en kikk på hva GPS'en sendte fra seg i demo og i realmode og sammenlignet NMEA setningene.

Link to post
Share on other sites

Når GPS står i simulator mode, så virker dette helt utmerket. Når jeg slår av simulator mode til vanlig, så blir det skjæring. Jeg har sjekket GPS'en ved hjelp av Hyper Terminal, og dette ser ut til å fungere.

Det er ikke kart programmet du mener står i simulator mode da ??, i tilfelle så bruker det da ikke data fra GPS  :smash:

:headbang:

Link to post
Share on other sites

Satte PC og GPS i bilen og kjørte litt rundt for å se om GPS måtte forandre posisjon, og da fungerte dette. Må få GPS til å sende kontinuerlig til PC når posisjon ikke forandres, men dette er nok en innstilling i GPS. Takk for alle svar

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...