Jump to content

Lav spenning ut av 12v bryterpanel.


sjørøver-viking

Recommended Posts

Takk for alle tips. Lars H kom med løsninga i innlegg 6, jeg hadde ikke koblingsskinne. Kobla det inn nå ikveld og nå funker alt strålende! Jeg er helt grønn på dette med strøm i båt, og trodde alt kunne kobles i panel, men stussa litt på at det ikke var koblinger til minus. Trodde jeg måtte frem med loddebolt, godt jeg spurte her før jeg grisa det skikkelig til! Men, jeg har et oppfølgingsspørsmål; hva er shunt og hva trenger jeg det til? Skal koble til solcellepanel om litt, kobler jeg det rett til batteri etter regulator? Har ikke kamera, så får ikke tatt bilder av oppsettet mitt nå, men kan lage koblingsskjema i morgen, for å vise hvordan det er koblet opp.

Link to post
Share on other sites

Hei, en shunt brukes av en batterimonitor for å overvåke strømforbruket. Det er en nøyaktig motstand denne bruker for å regne ut hvor mye strøm (Ampere) som går ut av batteriet akkurat nå. Hvis du ikke har en slik dings trenger du heller ikke  shunt. 

 

http://www.seatronic.no/strom-batterimetere-c-50_195/nasa-batterimeter-med-p-1030

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...