Jump to content

Yamaha F150 servicemanual & Anoder?


fredrik_j

Recommended Posts

Hei godtfolk!

 

Har kjøpt "ny" båt (Yamarin 65DC)- med en Yamaha F150 på. Hadde Tohatsu på forrige båten, og den hadde jeg god dokumentasjon på. Sitter nå og opparbeider meg det samme på en 2012 Yamaha. 

 

Jeg lurer på to ting:

 

1. Får man kjøpt original servicemanual til yamaha outboards digitalt noe sted? Finner bare www.yamahapubs.com som ser ut til å være ekte, men det står ikke noe om formatet der, mistenker at de vil sende meg en papirbok... Liker å ha slikt på en tablet når jeg holder på. 

 

2. Anoder på denne motoren (2012 F150AETX). Har snakket med to verksteder, der konsensus virker å være at de sjekker/bytter trimtab og den store på braketten. Men det er iallefall tre anoder i motorblokka som er tilgjengelig "utenfra" (og flere mellom topp og blokk, men de skal få være i fred en del år til..). Burde ikke disse sjekkes/byttes? Eller er de aldri tæret på her i norden? Forøvrig god service og kundeopplevelse hos LaSa på vækerø! Der kommer jeg til å handle fremover. 

 

Har servicehistorikk på motoren, og det er kun byttet utvendige anoder, og ett bensinfilter på de tre servicene. I tillegg til olje/filter da. Skal ha meg en servicerunde når hun kommer til hjemmehavn til helgen :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...