hakonrk Startet 16.August.2015 Del på Facebook Startet 16.August.2015 Har en liten 3.5 hk firetaktsmotor som kun kjører på alkylatbensin. Manualen anbefaler å skifte olje etter 100 timer, eller en gang per sesong, avhengig av hva som skjer først. Jeg er ikke i nærheten av 100 timer sesongen med denne motoren, og jeg mistenker at det er liten grunn til å skifte olje hver sesong når jeg kun kjører motoren på renset alkylatbensin. Såvidt jeg har forstått er det pga. oppsamling av svovel i oljen at det anbefales å skifte på høsten, slik at svovelen ikke skal tære på motoren gjennom vinteren. Alkylatbensin skal ikke inneholde svovel, så da bortfaller vel dette argumentet for årlig oljeskift? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 den forbrenner nok mye renere.. men det vil vel samles noe kondens i olja uansett...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.