Jump to content

septik-kvern virker ikke. Sikring eller selve kverna?


Hekkbølgen

Recommended Posts

Prøver å finne ut av hvorfor septik kverna/pumpa ikke virker. Glemte å skru den av forrige gang så den gikk en liten tid tørr. Når jeg idag skulle tømme septikken skjedde det ingenting. Spørsmålet er om selve pumpa/kverna har tatt kvelden eller om det bare er en sikring?

 

Når bryteren skrues på skjer det som sagt ikke noe, ikke antydning til at den surrer. Hvis pumpa er ødelagt, vil den ikke summe litt? Høres ikke ut som om den får strøm.

 

Det er en automatsikring merket "lavatory" og antar denne styrer strømmen til septikkpumpa. Men når jeg trykker inn knappen skjer det heller ikke noe. Eneste automatsikring jeg vet om er vippebryterne i huset.  Tips til feilsøking?

Legger ved bilder av pumpa og automatsikringen. Hater ting med strøm... :-)

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Skomaker bli ved din lest.. dvs jeg skal definitivt ikke slutte i jobben og begynne som båtmekanikker.. haha. Visste jeg hadde en automatsikring og drev å trykte på den som det står 25 på i bildet over. Det er jo forsåvidt automatsikringen, men rett over bryteren til septikkpumpa er det også en dupp, og den var litt mere utstående enn de andre.. Et trykk der og vips så virket alt :-) Ble utrolig glad for at jeg slapp å koble fra slangene til septikkpumpa ja...

 

Siden mine strømkunnskaper var på høyden etter dette dristet jeg meg til å bytte ut kjøleskapet til det nye jeg kjøpte og koblett dette. Det er jo tross alt 2 ledninger med forskjellig farge som skal skjøtes i en krympestrømpe så det er rom for feil.. Men det gikk strålende. 

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...