tjøm Startet 16.August.2015 Link til dette innlegget Startet 16.August.2015 Hei. Noen som har erfaring med bmw d50-2 marinemotor? Syns oljetrykketrykket er litt lavt. 2,5bar ved 2000 omdr. og 1bar på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Hadde en D50 for noen år siden. Mener å huske at oljetrykket var ca 0,9-1 på tomgang og et sted mellom 2 og 2,5 på ca 2300 rpm. Alarmen for oljetrykk går på ca 0,8. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 16.August.2015 Link til dette innlegget Svart 16.August.2015 Har desverre ingen oljetrykkmåler på D50-2,bare en alarm/lys som går ved for lavt trykk(0,7 bar). Men ingenting mot for høyt trykk. Lurer igrunn bare på åssen din oljemåler er koblet på motor ?? Kunne godt tenke meg ett analogt instrument selv. Sitér dette innlegget Link to post
tjøm Svart 23.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 Er litt sen med å svare, men jeg mener man må ha en giver som går både til lampe og manometer. Skal se på båten min. Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 23.August.2015 Link til dette innlegget Svart 23.August.2015 Du kan ha giver med dobbel utgang. Vdo har noen fine Sitér dette innlegget Link to post
tjøm Svart 17.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2018 Hei. Jeg har en Scand 25 med BMW d 50-2 motor. Oljetrykket på den ligger også på ca 1 bar på tomgang og ca 2,5 bar ved 2000 omdr. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 (redigert) Kan jeg skru inn en giver med dobbel utgang som også gir lys/lyd i std panelet ved oljetrykk under 0.7 bar ? Hvor bestiller/kjøper jeg denne giveren evt og instrumente ? Nå er som det som på bilde bare en ledning,usikker på om den tar kontakt med blokk/minus under 0,7 bar? Og det da begynner lyse/pipe,eller er det 2 ledninger ? Må ned og se i båten,husker det ikke desverre. På føleren for for sjøtemp er det 2 ledninger. Bak bolt nr1 på bilde sitter denne,er det for og øke oljetrykket ved høyere belastning ? . Redigert 18.November.2018 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.November.2018 Link til dette innlegget Svart 18.November.2018 Stjernen ! skrev for 7 timer siden: Bak bolt nr1 på bilde sitter denne,er det for og øke oljetrykket ved høyere belastning ? . Nei, dette er en overtrykkventil. Blir trykket for høyt presses den inn og oljen slippes rett ned i bunnpanna igjen. Om fjæra blir for slakk vil oljetrykket bli lavere. Når det gjelder kjøp av oltrykkinstrument, alarm og lys så kjøper du giver som samarbeider med dette. Ikke ulike merker da slett ikke alle viser riktig når du blander giver og instrumentmerker. Det er jo bare og spør der du handler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.