Nor-Oles Startet 18.August.2015 Del på Facebook Startet 18.August.2015 (redigert) Tips til hvordan mann utfører systemrens av varmeveksler mm sjøvannssiden på VP Kad43 med drev 290DP når den ligger på sjøen? Redigert 18.August.2015 av Nor-Oles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Følger. Har ikke svaret , men lurer på det samme Sitér dette innlegget Link to post
Baracuda Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Hei. Steng kranen på sjøvannsintaket. Koble fra sjøvannsslangen etter impelleren, koble fra sjøvannsslangen som går ut til eksosslangen. Koble deretter en slange fra slangen etter impelleren og la den gå inn på en sirkulasjonspumpe - lensepumpe som du har stående oppi ett kar. koble så en slange fra den slangen som gikk til eksosen og la den da gå oppi det karet som lensepumpen ligger i. Da har du en lukket krets. Spyl godt med ferskvann inn i sjøvannsiden sånn at du får ut allt saltvann som er inni kjølerne. Fyll på system rens eller sitronsyre og start lensepumpen for å la vannet sirkulere og blande seg en stund. Start lensepumpen hver andre - tredje time i ett par døgn, før du spyler rent systemet grundig med ferskvann. Sinkanoder må du ta ut og husk og steng kjøleslangen til propellakslingen hvis du har. Og bruk verneutstyr for syren er sterk og farlig. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 18.August.2015 Del på Facebook Svart 18.August.2015 Du kobler opp en sløyfe med systemrens. Jeg koblet meg til etter impeller, og på utløpsslangen som går til eksos manifold. Se bilde. Slangen fra eksos manifolden ser du ikke på bildet, men er i akterkant av motoren på venstre side på KAD 44. Sitér dette innlegget Link to post
Nor-Oles Svart 18.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2015 (redigert) Takker for svar. Jeg tror vi prøver og lokalisere slangen som går ut til drevet og kjøre det i loop. Trangt som bare, men vert et forsøk. Redigert 18.August.2015 av Nor-Oles (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.