Jump to content

Hvor skaffe pumpe til Wallas 2400 til torsdag ? Haster

Gtir_man

Recommended Posts

Jeg trenger en ny pumpe til min Wallas 2400.. Noen som vet hvem som kan ha og sende over natt ??

Kanskje noen på forumet har ?

Har byttet veke og glødetråd samt termostaten, men den tuller fortsatt.

Fikk fyr i den med å blåse hardt i lufteslangen til tanken men den slukker igjen ..

Tok en ny test og dro opp slangen til pumpa, kom ingen luftbobler, blåste så luft i slangen for å se om det flyttet på seg men står stille.

Konklusjon : pumpe virker ikke.

Trenger sårt ny raskt :-)

Hvor ledningene sitter spiller ingen rolle.

Den lille tappen er en støttehylse for sugeslangen. For å sikre en ny god forbindelse mellom pumpe og slange, anbefales det å kutte slangen ca 1 cm. Støttehylsen settes inn i sugeslangen, og messing tetningsring settes utenpå (ligger inni mutteren). Når du strammer til vil messingringen bli klemt sammen så den tetter rundt slangen, og støttehylsen (den lille tappen) sørger for at slangen ikke blir klemt sammen.

VIKTIG: Jeg har vridd litt pumpesylinderen (messingrøret) i forhold til festebraketten så den den skal passe bedre i en postforsendelse. Når du skal snu denne tilbake, ikke vri/endre posisjon mellom pumpesylinder og bend, du ser merkene. Bruk en fastnøkkel på mutterenden av pumpesylinderen og vri til riktig posisjon.

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Flott service!!

Tar imot all skryt jeg kan få  :saint:

Siden jeg synes Wallas er et flott produkt som ikke har fortjent all "tyn" som de blir utsatt for til tider, gjør jeg mitt beste for at Wallas'er rundt omkring i landet skal virke så godt som mulig.  :yesnod:

Og så trøster jeg meg med at de andre merkene heller ikke er feilfrie  :nonod:

Bare å sende den til Rune for service. Var selv plaget med dårlig varme + mye sot. Byttet flere ganger veke og spiral.. Var på tur å kaste varmeren på havet. Sendte den til WallasRune. Kom tilbake som ny og varmer idag (halvannet år etter) bedre enn noen gang. Mener Rune sa at han bare justerte den litt + beskjed om kun å bruke Kemetyl Fritidsparafin.

Det fungere nå Ihvertfall, slår seg av etter 10min ca når jeg setter bryteren på null. . Syns det røyk mye av eksosrøret egentlig også

Den varmer men noe er det ...

Skal ikke være synlig eksos under forbrenning, hverken på lav eller høy effekt. Tyder på feil blandingsforhold mellom drivstoff og lufttilførsel. Mulig at det hjelper med justering av brennluftviftemotoren, men er mer nærliggende at den bør skiftes. Blir tross alt slitt gjennom års bruk.

Selv om spenningen til viftemotor er riktig, så er det ikke sikkert at den sviver rundt som den skal og gir nok lufttilførsel. Det samme gjelder forøvrig hovedviftemotoren som skyver luft til ventilene. Hadde en på benken senest i går som fikk nok spenning, men jeg måtte hjelpe motoren manuelt å svive rundt, og den gikk mildt sagt ujevnt, og knapt nok rundt.

Og råd og veiledning på nettet gir indisier, noen ganger konkret hjelp, andre ganger er det bare fysisk hjelp som duger

Redigert av Wallas Service (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...