gixen Startet 19.August.2015 Link til dette innlegget Startet 19.August.2015 Hei! Etter å ha vurdert ulike typer båter i lengre tid fant jeg meg en fin båt i Haugesund. En Aquador 22c: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=62946490&searchclickthrough=true Jeg planlegger å hente båten førstkommende lørdag. Det er meldt sørøst bris, perioder med kuling, men satser på at turen over Sletta går greit med denne vindretningen. Usikker på hvor mye jeg får oppdatert denne tråden underveis da det er en forholdsvis kort tur, men skal skrive en rapport ved endt tur ihvertfall. mAIS kommer selvsagt på plass for de som vil følge oss. :) -- Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Zitt Svart 19.August.2015 Link til dette innlegget Svart 19.August.2015 Gratulerer med kjempeflott båt, gixen! Jeg tror du greier deg fint over Sletta på lørdag med den båten. God tur! Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 21.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Hei igjen! Båten er overtatt med et par små anmerkninger som vil bli fikset senere i høst. Det viktigste for meg er tross alt å få noen fine stunder på sjøen nå når sommeren endelig er her. mAIS er satt opp med 912571405. Har ikke funnet meg selv på marinetraffic, men dukker forhåpentligvis opp ved avgang i morgen:) Blir nok litt vind og bølger i morgen, men etter testturen i dag slapper jeg mer av. Har liksom sett og følt hva båten er god for i litt rufsete sjø. Avgang fra Haugesund blir ca. Kl 12. Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Gratulerer med båt Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
Leokr Svart 21.August.2015 Link til dette innlegget Svart 21.August.2015 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 22.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2015 Hei, da var henteturen unnagjort. Gikk ca 22 knop hele veien da det var den mest behagelige farten. Var en del kryssende sjø, spesielt ved Ryvarden, men det var ingen problem å gå over sletta i dag. Oppstarten kunne vært noe bedre. Få minutter etter start fikk vi alarm om vann i drivstoffet. Det er ny motor for meg, men jeg hadde med en kompis som er mekaniker og vi fant relativt fort ut hvor vannutskilleren lå. Var litt ubehagelig mtp. Sletta, men det kom ikke flere alarmer. Kommer til sjekke vannutskilleren og filrene litt ekstra de første turene. Ellers er jeg veldig fornøyd med båten, den møtte absolutt forventningene vi hadde. Skal se om jeg kan få lastet opp noen bilder i morgen. -- Geir Inge Sitér dette innlegget Link to post
Drømmende Svart 27.August.2015 Link til dette innlegget Svart 27.August.2015 Flott båt, skulle gjerne sett nokre bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 28.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2015 Båten før overtakelse: Ferdig med Sletta, men her det var verst: Sunnhordlandsbassenget: Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 28.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2015 De to siste skal byttes om:) Sunnhordlandsbassenget er fra dagen etter hentingen. Var noe bedre vær da.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.