victor Startet 19.August.2015 Del på Facebook Startet 19.August.2015 Hei. Hvordan skal man lese og tolke cm. målene på Storm's værside ang. vannstand. Jeg er klar over at høy/lavtrykk, vind og måne spiller inn, men hva betyr cm. målene de oppgir? Er det cm. over/under normal vannstand de viser til (grønn stiplet linje). Er det det samme som middelvannstand? Jeg har prøvd å finne svar på dette på Storm's sider, men ikke funnet noe svar på det. Og i situasjonen på bildet, hva skjer her. Flere "flo/fjære" på et par timer. Det må være vind/trykk som spiller inn? Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 19.August.2015 Del på Facebook Svart 19.August.2015 De bruker høyst sannsynlig Sjøkartnull som referansehøyde for vannstand. Dersom du sjekker www.sehavnivå.no så er sjøkartnull standard for visning av tidevann. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
victor Svart 20.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2015 Hei. Takk for det. Får lese litt på det. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 jeg har en grunne i hjemmehavna jeg må unngå når det er veldig lavt vann. Derfor ønsker jeg å se på observert vannstand på Oscarborg for å vite når jeg går klar. Men av en eller annen grunn virker ikke lenken til tidevannsgrafen i nettleseren på mobilen like godt som den gjør på PC (har testet med både Opera, Chrome og Internett på min Samsung). Er det noen som har en løsning på dette, evt har en annen app/lenke som viser vannstanden? Dette er lenken jeg benytter: http://kartverket.no/sehavniva/sehavniva-lokasjonside/?cityid=9000008&city=Oscarsborg På PC får jeg kjapt opp et plott som dette: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Framtia Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 ingen som har tips jfr forrige innlegg? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
offpist Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Du må trolig prøve å unngå mobilvisning. Finn.no og yr.no for eksempel har en knapp sånn at brukeren kan velge selv. "Klasssisk visning". Men finnes nok måter å trikse dette til. Prøvd dette?http://m.dinside.no/883846/unngaa-mobilsider-i-honeycomb Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 20.August.2015 Del på Facebook Svart 20.August.2015 Framtia For å få fram graf på mobil enhet, så må telefon / pad vris horisontalt etter at du har valgt posisjon og tidsperiode. Dersom den står vertikalt vises kun en tabell med tider for max / min tidevann. Vri enhet horisontalt for tidevannsgraf... Veldig spesiell måte å få fram grafen du er på jakt etter... SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 (redigert) det er jeg klar over, men url'en over fungerer som en direkte link til grafen på PC, mens på mobil enhet ser det ut til at man bare kommer til menyen, og at man må søke opp stasjonen i menysystemet. Er det noen som kan prøve lenken hhv på PC og på mobilen, og evt se om de klarer å lage et bokmerke på mobilen slik at man kan hente opp grafen direkte? Redigert 21.August.2015 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sailorboy Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 OK Framtia jeg forstår problemet. Når du har søkt opp posisjon du ønsker, enten via kart eller stedsangivelse, så trykker du på stjerne symbolet til høyre. Du vil da få muligheten til å legge inn posisjon til "mine steder". Neste gang du ønsker å sjekke, trykk på stjernen før noe søk utføres og en liste over "mine steder" vil vises. SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.