Carlin Startet 21.August.2015 Del på Facebook Startet 21.August.2015 Trenger litt tips/hjelp ang 3 sylindret 30 HK Suzuki 2 takt 1999 mod (Ikke min motor på bildet, men forgassere er like)Rett eller galt?1.Blandingsskrue for luft og bensin?2. ???3. Felles tomgangsskrue for alle 3 forgassere? Starter lettGår greit på sakte, får rust den opp i turtall i fri, når den blir satt i gir dør den hen/får ikke gitt gass og stopperAlle forgasserne er nylig demontert og renset.Er det bare finjustering eller har jeg et større problem? Setter pris på kjappe tilbakemeldinger da jeg så gjerne skulle hatt denne maskinen til å gå skikkelig (mens det ennå er fint vær) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Lyst på båt Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Nr.1 ser ut som blandeskruen . Nr.2 ser ut som en fast dyse nr.3 er felles spjeldåpning for gasserne. Prøv å skru alle nr 1. helt inn (ikke hardt!) Tell antall omdreininger og noter. Skru de ut 1 1/2 - 2 omdr. Skru på nr.3 til du ser at spjeldrekka rører på seg. Start opp og skru ned på nr.3 til tomgangen er normal. Ellers kan du selvfølgelig ha andre feil som f.eks falsk luft pga utette pakninger på innsug eller forgasser anlegg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Carlin Svart 21.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2015 Ok, takk for svar Viking 28-79Da prøver jeg det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skjær i sjøen Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Tipper du finner svaret her: https://baatplassen.no/i/topic/80483-suzuki-outboard-all-2-stroke-engines-1988-2003-repair-manual/ Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post Share on other sites More sharing options...
Carlin Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Det er høl i membranen i bensinpumpa som er problemet! Bensin rant igjennom, og under litt testkjøring i dag ble det tomt for bensin og jeg måtte padle hjem. Kjørte rundt i 15 minutts tid der motor tidvis gikk på fullt, for så å hoste og så stoppe. Håper nå at ikke sylinder har skjært seg pga den har blitt vasket ren av bensin.Typisk min flaks isåtilfelle! Om noen har erfaringer med dette og har noen tips om hva jeg børe gjøre videre (Utenom å bytte membran selfølgelig) så er dere hjertelig velkommen til å dele.Fant en tråd her om det:http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=598895 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.