Jump to content

Innstillinger forgasser 3 sylindet 30 Hk Suzuki 2takt


Carlin

Recommended Posts

bilde

 

 

 

Trenger litt tips/hjelp ang 3 sylindret 30 HK Suzuki 2 takt 1999 mod  (Ikke min motor på bildet, men forgassere er like)

Rett eller galt?

1.Blandingsskrue for luft og bensin?
2. ???
3. Felles tomgangsskrue for alle 3 forgassere?
 

Starter lett
Går greit på sakte, får rust den opp i turtall i fri, når den blir satt i gir dør den hen/får ikke gitt gass og stopper
Alle forgasserne er nylig demontert og renset.

Er det bare finjustering eller har jeg et større problem?

 

Setter pris på kjappe tilbakemeldinger da jeg så gjerne skulle hatt denne maskinen til å gå skikkelig (mens det ennå er fint vær)

 

Link to post
Share on other sites

Nr.1 ser ut som blandeskruen .

Nr.2 ser ut som en fast dyse

nr.3 er felles spjeldåpning for gasserne.

 

Prøv å skru alle nr 1. helt inn (ikke hardt!) Tell antall omdreininger og noter. Skru de ut 1 1/2 - 2 omdr.

Skru på nr.3 til du ser at spjeldrekka rører på seg.

 

Start opp og skru ned på nr.3 til tomgangen er normal.

 

Ellers kan du selvfølgelig ha andre feil som f.eks falsk luft pga utette pakninger på innsug eller forgasser anlegg.

Link to post
Share on other sites

bilde

 

 

 

 

 

 

Det er høl i membranen i bensinpumpa som er problemet! :thumbsdown:
Bensin rant igjennom, og under litt testkjøring i dag ble det tomt for bensin og jeg måtte padle hjem.

Kjørte rundt i 15 minutts tid der motor tidvis gikk på fullt, for så å hoste og så stoppe.

Håper nå at ikke sylinder har skjært seg pga den har blitt vasket ren av bensin.
Typisk min flaks isåtilfelle! :diving:

Om noen har erfaringer med dette og har noen tips om hva jeg børe gjøre videre (Utenom å bytte membran selfølgelig)  så er dere hjertelig velkommen til å dele.



Fant en tråd her om det:

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=598895



 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...