k1mbo Startet 21.August.2015 Del på Facebook Startet 21.August.2015 Har en Viksund med CX44 med slave skjerm på FB. Men når eg slår på slaven kommer det bare opp: "No connection to main unit".. Og ja, hoved enheten nede står på. Er det noe feilsøking eller måte å søke inn slave uniten på? Er denne rett og slett defekt? Har lest i brukerveiledningen, men det eneste som står under punktet vist denne feilmeldingen dukker opp, er at eg må sjekke at hovedenheten er på. Det er den altså. Er helt ny på simrad produkter. Noen som har vert borti tilsvarende? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Sjekk kabling mellom skjermene. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Tjek også at der kører samme version software på begge skærme Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 (redigert) Jeg hadde CX44 + slave i min forrige båt. Cx44 likte jeg veldig godt, med "semiproff"- kvalitet og mange justeringsmuligheter som mange nyere plottere må se langt etter. Noe langsom etter dagens standard, men Cx44 har mange andre kvaliteter som det er verdt å ta vare på. Hos meg delaminerte skjermen på slave-enheten på flybridgen og måtte dermed byttes. Slaven var jeg i utgangspunktet lite fornøyd med på grunn av den håpløs langsomme oppdateringshastigheten, så jeg var lite lysten på en ny tilsvarende DS-slaveenhet igjen. Etter en telefon til Egensund var løsningen klar: NSS-serien gikk rett inn i Simnet`et og fungerer glimrende sammen med Cx44. Fikk en 8-tommer for ca 10` båtlapper med kartbrikke. Da kjører disse i nettverk, men med hver sin kartbrikke og dobbel hastighet på NSS`en. I tillegg har NSS`en innebygget gps som igjen kan kjøres i nettverket i tilfelle den eksterne gps-kula til Cx`en skulle ta kvelden. Med NSS-enheten kan du også styre eventuell Simrad autopilot direkte med "hjulet" på plotteren. I stedet for å satse på en ny i overkant treig slave, råder jeg deg til å få inn en nyere plotter a`la NSS. Det koster ikke all verden og spiller glimrende på lag med det utstyret du allerede har. Redigert 21.August.2015 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 den eksterne gps-kula til Cx`en skulle ta kvelden. Som kvalifiserer til betegnelsen rudimentær GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Som kvalifiserer til betegnelsen rudimentær GPS. Hva betyr det, Mulligan? Er det en hedersbetegnelse eller motsatt? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Store norske leksikon: Rudimentær, uutviklet, forkrøplet. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 Store norske leksikon: Rudimentær, uutviklet, forkrøplet. Hehe ... ok. I min eiertid fungerte utstyret perfekt og trengte hverken krykker eller defibrillator. Ut fra Mulligans tidligere innlegg har jeg forstått at det meste av nav-utstyr som tilbys over disk er crapware, så dette kommer muligens (Mulligans?) an på hvor en legger lista. For oss som kun plasker rundt i Skagerak og Nordsjøen kommer vi oss faktisk som regel både fram og tilbake med overnevnte hardware . Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 22.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2015 Er det plug and play med denne NSS`en du snakker om? Eller må det trekkes nye kabler til fb? Er første gang eg er borti Simrad, så har litt å sette meg inn ennå, men har bemerket med at den oppdaterer seg tregt ja Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Kabelen som går mellom Cx44 og slaveskjermen (den heter sikkert Ds44 eller lignende) kan ikke brukes til annet enn å linke disse to skjermene sammen og kan ikke brukes. Kabelen du skal benytte mellom den nye og Cx-plotteren er nettverkskabel for Simnet. Den er betydelig tynnere med små runde plugger i hver ende. Det er Simnet-uttak bak på Cx44, så dette er Plug&Play. Jeg fikk da overført dybdeinformasjon fra ekkoloddenheten, vanntemperatur, gps-data, autopilotbetjening, mm via SImnet`et til NSS`en på fb. Jeg fikk ikke radarbilde fra den gamle åpne Simrad-radaren på NSS`en, men på flybridge spilte dette mindre rolle for meg. Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 22.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2015 Har du en link til en sånn NSS enhet? Er enig med at raderbilde trenger eg ikke der oppe. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Her er et link til en tråd om min opgradering https://baatplassen.no/i/topic/78571-opgradering-af-simrad-cx44-system-til/ Noget detaljeret, men du kan bestemt få nyttig info her. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Jeg har denne pakka i min nyinnkjøpte Riviera. Det er kvalitet, helt klart ! Jeg merker ikke forskjell i hastighet på oppdatering av hovedenhet DX44 og DS44, det tar ca 6 sekunder før den viser riktig fart. Der var Raymarinen bedre, men.. jeg synes panelene er suverene på Simrad-pakka. Med radar overlay som er spot on, og jeg er jo ellers alltid på rett plass. Der feila gamle C80-Raymarinen ganske ofte. Liker Simraden veldig godt ! Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 22.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2015 Går det an å oppdatere softwaren på hovedenheten og slaven sjøl, eller må dette demonteres å bringes til forhandler/verksted for oppdatering? Lurer på om forrige eier hadde oppdatert hovedenheten(synest å ha hørt snakk om det), så det kan jo være at slaven kjører på en eldre software, at derfor dette ikke virker? Fikk jo selvfølgelig ikke sjekket denne under visning, da været ikke var noe bra den dagen. Men han presiserte at alt skulle virke ombord. Har ikke fått snakket med han ennå da han er bortreist. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Ut fra Mulligans tidligere innlegg har jeg forstått at det meste av nav-utstyr som tilbys over disk er crapware, så dette kommer muligens (Mulligans?) an på hvor en legger lista. Neida. Jeg liker å leke med slikt. Satte mottageren på et kosteskaft i hagen. Logget den hvert 30. sekund og lot den stå noen uker. Den var mye på bærtur. Staørste ca. 5 kilometer. Det er greit. Det som ikke er greit er den ikke ga noen alarm når dette skjedde. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Jeg har CX44 nede og DS34 på fly. Kan ikke si at jeg merker noe forskjell på betjeningen av disse. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
k1mbo Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Tok en tur i båten og sjekket i går. Både hoved enhet og slave hadde samme versjon av software (3.05 tror eg det var). Kan det hjelpe med en fabrikk reset? Eller har slaven tatt kvelden? Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Kan det hjelpe å oppdatere begge til en nyere software? Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 23.August.2015 Del på Facebook Svart 23.August.2015 Sjekk denne tråden https://baatplassen.no/i/topic/63361-simrad-cx44-treg-oppdatering/ Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 23.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.August.2015 Der sto det mye nyttig. Ser ut som eg både trenger ny software oppdatering og minnebatteri. Håper det gjør susen :) Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 24.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2015 Litt sein oppdatering. Fikk levert inn hovedenhet og slave til Bergen Maritime Elektro. Fikk oppdatert til siste software. Som for min enhet ble 3.06 (husker ikke ka boostversjon eg endte på), fortsatt ikke kontakt mellom slave og hovedenhet. Slaven ble så testet mot en annen enhet som var inne til serice, og da virket slaven. Så da ble det feilsøking på hovedenheten før de fant problemet. Var en del (ic rs485/422,,,ref. kvittering) der som var defekt, og som igjen førte til at hovedenheten ikke kommuniserte med slaven. Nå er alt i skjønneste orden igjen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.September.2015 Del på Facebook Svart 24.September.2015 (redigert) 3,06 ? Her er hva som står på min : Redigert 24.September.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 24.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2015 Jepp, eg kommenterte dette når eg fikk min igjen, at eg synest min nye software fortsatt hadde et lavt/gammelt "tall"!Men fikk beskjed at det var forskjell på unitene etter alder osv, og at 3.06 var den "nyeste softwaren min unit ville ha når de koblet den til". Og at det var boossector version som betydde mest. Husker ikke hvilke boost sector eg har i farten. Eg synest det hørtes rart ut. Men ikke er eg spesialist innen hverken Simrad eller GPS utstyr ellers, så eg måtte gi meg på diskusjonen og ta han på ordet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.