Torsen67 Startet 22.August.2015 Del på Facebook Startet 22.August.2015 (redigert) Oppdaget at det har kommet 6-7 liter vann her. Smaker ferskvann. Hvordan kan dette oppstå når det ikke har regnet på over en uke? Jeg har døra til cabinen oppe når jeg ikke er i båten så luftinga burde være bra. Er det rett og slett kondens? Redigert 22.August.2015 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Nattekondens langs masta? Strø litt mel eller bakepulver eller lignende rundt så ser du jo hvor det renner inn hen. Kan også teipe maskeringstape og sette en tusjstrek på - der hvor vannet krysser trioen blir tusjen utvannet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 (redigert) ......................... Strø litt mel eller bakepulver eller lignende rundt så ser du jo hvor det renner inn hen. Kan også teipe maskeringstape og sette en tusjstrek på - der hvor vannet krysser trioen blir tusjen utvannet. Jeg bruker kanelpulver. Ferskvann? Lekkasje fra ferskvannsystemet? Redigert 22.August.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Torsen67 Svart 22.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2015 Altså, kjølen er delt i to mellom cokkpit og cabin. Det er ikke noe teknisk foran skillet. Kan ikke skjønne noe annet enn at det er kondens. Finner ingen fukt andre steder foran der. Kan det være at det plutselig ble så varmt i lufta i det siste? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 24.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2015 Var nede i båten i går. Da var det helt tørt i kjølsvinet. Merkelig... Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 24.August.2015 Del på Facebook Svart 24.August.2015 Dreggluka i baugen.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.August.2015 Del på Facebook Svart 24.August.2015 Utett takluke ? Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 25.August.2015 Del på Facebook Svart 25.August.2015 Vannet kan mellomlagres på veien ned fra inntrengningspunktet til kjøl. Hos meg så ligger det av og til vann oppå langsgående avstivere som renner ned senere ved kjøring i grov sjø. Det er altså ikke nødvendigvis sammenheng med når jeg finner vann og når det regner. Sjekk også ferskvannsystemet som står under trykk, Har du mistanke om lekasje her så kan du tilsette konditorfarge til vanntanken Viktig men ufyselig å smake på vannet som du har gjort. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
index Svart 25.August.2015 Del på Facebook Svart 25.August.2015 Kondens kan ikke føre til slike mengder. Det er rett og slett umulig. Så du har garantert en lekkasje ett eller annet sted. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 26.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2015 Har lett og lett, men finner ingen fukt noen steder. Har tørket dette opp nå og får bare følge med. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.August.2015 Del på Facebook Svart 26.August.2015 (redigert) Jeg hadde en dårlig pakning under vannpåfyllinga en gang. Der kom det inn en god del. Hvor langt fremme har du påfylling til vann, diesel, evt waste ? Redigert 26.August.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 26.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2015 Både vann og diesel fylles på akterdekket. Har ikke waste. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.