yamaha90hk Startet 24.August.2015 Del på Facebook Startet 24.August.2015 Hei! Har en yamaha 90 hk autolube fra 87. Har hatt en del problemer med den, som jeg har fikset. Blant annet: skiftet tenningskile, rilventil, forgassere og pakninger. Nå starter den og går som en klokke, alle tre pluggene har karamellfarge og ser helt like ut, men den vill ikke gå på høyt turtall. Men når jeg ruser den i fri høres det ut som den får maks turtall. Jeg har også koblet fra staget slik at jeg kan ta en og en forgasser og ruse, hvor alle responderer like mye og helt likt. Kjøpte nettopp ny kontrollboks/gass og gir med kabler til motoren. Vanligvis vil båten gå i nærmere 50 knop, men får 35 nå. Hva kan det være? Den er også treg i aksen og bruker litt tid på å plane, til vanlig ville jeg hoppet i plan.. Akkurat som den har en sperre? Oljenivå er på stell og sensoren er koblet vekk. Kan det muligens ligge noe i hovedkoblingen fra kontrollboksen? eller andre sensorer?Har også tenkt tanken at den ene metallplaten fra den ene rilventilen som manglet har blitt sugd bak i sylinder og knust? Men ville alle pluggene sett like ut da?Takk for svar på forhånd!! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.August.2015 Del på Facebook Svart 24.August.2015 vill fått tatt en kompresjonstest. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yamaha90hk Svart 5.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2015 Hei ivar! Testet kompresjon, alle lå på helt like verdier. Dette anser jeg som et godt tegn!Hva annet kunne det vært? Kjøpte nettopp ny gass og gir konsoll inkl. alt av kabler. Kan det være noen nye sperrer sensorer osv?I tilegg har jeg aldri hatt tilkoblet ledningen fra oljetanken, den henger bare løst, men har hatt fullt turtall på motor før.TIPS? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.September.2015 Del på Facebook Svart 5.September.2015 Lurer på hvilken båt du har som går 50 knop med 90hk. Høres meir normalt ut med 35 knop. Sitér dette innlegget Link to post
yamaha90hk Svart 5.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2015 Maskinisten: Har en hurrycane 470, du har sikkert ikke hørt om slike båter? haha.. Hatt den i 50,2 knop med gps, helt normalt!Har du tips eller har du ikke så god greie på det heller?.. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.September.2015 Del på Facebook Svart 5.September.2015 Har nok hørt om det, du ;) Har du sjekket om tenningstidspunktet er korrekt? Sitér dette innlegget Link to post
yamaha90hk Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 Hehe, bra ! Ja, har skrudd på tenningen begge veier, ingen forbedring.. Tror du kanskje det kan være noen sensorer? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.September.2015 Del på Facebook Svart 6.September.2015 er ikke så mye sensorer på disse , temperatur og olje - og når de slår inn sperrer motoren på ca 2000 rpm om jeg ikke tar helt feil Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
yamaha90hk Svart 6.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2015 Ja. Hva annet kan det være om kompresjonen er som den skal? Forgasserne er som de skal, pluggene er som de skal.. Kan jo selvfølgelig prøve å koble ut temp.sensor også.Tror du noe kan ligge i hoved kabelen fra konsollen? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 7.September.2015 Del på Facebook Svart 7.September.2015 Har du sjekket at du får gitt full gass etter forgasseroperasjonen? Dvs at spjeldene i forgasseren åpner helt? Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
yamaha90hk Svart 7.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2015 Jepp, har sjekket dette ut og spjeldene åpner seg helt opp. Så virker veldig som at det er noe elektrisk/sensor og ikke mekanisk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 Ville gått over hele bensinsystemet og sjekket at alle slanger og koblinger er tette og hele. Hadde selv problem i sommer med min egen motor pga kink på bensinslangen mellom pumpe og filter. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.