Jump to content

SeaRay 260/82 - Stringere, spant og dørkplater


Børresen

Recommended Posts

Hei godt folk! 

 

Beklager om jeg starter en tråd som har vært en gjenganger fra tidligere, men jeg har lest meg litt rundt her og har noen spørsmål og søker litt erfaringer om hva man burde gjøre og ikke gjøre.

Litt om prosjektet, jeg har en 82 mod SeaRay 260 (27 fot) med råte fra baug til akterspeil i stringere, spant og dørkplater. Tidligere eiere har forsøkt å legge nye finerplater på toppen av de gamle samt skumme dem inn for å skjule problemet. Drømmeprosjekt mao, men den som intet våger, intet vinner :) Jeg har nå snart revet ut alt av denne båten og skal til å planlegge støp av nye stringere, spant og dørkplater. 

 

Jeg har tenkt til å bruke divinycell som kjernemateriale til stringere og spant, men hva burde jeg bruke til dørkplater, føler det blir feil å legge finer på toppen, lest litt på noen amerikanske forum om 'Honeycomb core' plater uten at jeg har funnet noe liknende i Norge. 

 

I motorrommet på hver side av motor skal jeg også skifte ut stringere etc. her trenger jeg å lage gode festeanordninger for septiktank, varmtvannsbereder, batteribank mv. Tenkte kanskje å feste et par gode alu skinner på toppen av spantene. Men burde jeg fundamentere dette helt ned til skroget på en måte, har dere noen tips?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...