skyhawk Startet 24.August.2015 Del på Facebook Startet 24.August.2015 (redigert) Jeg skal ta ut sylinderen med halon fra det automatiske brannslukningsanlegget (Sea-Fire) i båten min. Jeg har naturlig nok stor respekt for denne, og vil gjøre det korrekt for å unngå skader. Er det noen som har tatt ut en slik før? Jeg vedlegger bilde med spørsmål som jeg lurer på i demonteringsprosessen. Kort fortalt så feiler anlegget. Jeg får alarm når strømmen slås på og dette står i normal modus. Motoren er da ikke mulig å starte. På spørsmål til importøren, fikk jeg vite at flasken hardde blitt for kald i løpet av vinteren slik at gassen synker til bunnen. Beholderen mister da trykk, og gir en falsk beskjed til alarmsystemet om at beholderen har løst ut gassen. Resultatet blir nedstengning av alle motorsystemer. (Heldigvis har alarmsystemet en override knapp som tillater normal drift av motoren). Men nå skal altså sylinderen ut for inspeksjon (jeg klarer ikke å se manometeret slik denne er montert mot torpedoveggen i båten). Jeg tenker å ta sylinderen inn i stuevarme for å se om det gjør noe utslag. Jeg klarte å få alarmsystemet i normal drift etter en 4,5 times kjøretur, men dette varte bare til natten kom og temperaturen sank under 10 grader. Det er mulig at jeg må bytte sylinderen (det benyttes en annen type slukningsmiddel i dag). Såvidt jeg kan se blir ikke dette billig. Ser ut som om ny sylinder koster 10 000 + Redigert 24.August.2015 av skyhawk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.