Jump to content

baatplassen.no har bursdag

Wallas Service

Recommended Posts

Ble medlem november 2002  - har jeg virkelig tilbrakt så mange år av mitt liv på baatplassen?

Gratulerer alle!

Og takk til Ingar som startet opp og alle moderatorer/ ressurspersoner som har gjort forumet mulig i alle disse årene.

Bruker forumet hver eneste dag året rundt. Baatplassen har vært min båtskole, mitt verksted, og min beste sutreplass  :boxing: .

Jeg hadde aldri vært der jeg er i dag båterfaringsmessig hvis det ikke var for vidunderlige baatplassen!!

:fireworks2:  :fireworks3:  :fireworks1:

Forumet på baatmagasinet (Båtplassen) var kaotisk og uten registrering.  Mye trolling, hyl og skrik.  Særlig fra en jernbane ansatt i Vestfoldtraktene

Båtmagasinet nektet å innføre registrering av brukere for å redusere trolling, så Ingar bestemte seg for å starte et nytt forum med nesten samme navn. I dag er Båtmagasinets forum kun en skygge av det det engang var. Og de har innført registrering av brukere;-))

Og nettopp dette gjorde forumet til båtmagasinet så useriøst at man knapt kunne stole på de rådene som ble gitt. Tror nok at "moderator" rollen her på BP ha vært viktig 

En annen sak var at Båtmagasinet valgte å fjerne bruktmarkedet  sitt til fordel for FINN. Nå har jo "Torget" etterhvert blitt gratis så nå er kanskje ikke det like viktig.

Syne det er veldig interressant å se at disse beviste tankene til Ingar og endel andre skulle bli så avgjørende for aktiviteten og ikke minst seriøsiteten på forumet.

Vil også benytte anledningen til å takke til alle som har bidratt med faglig kompetanse, og ikke minst de som har bidratt til etablering av oppslagsverktøy og databaser her på forumet

Husker ikke første gang jeg laga profil her, men det ble etterhverdt så mye spam og useriøse innlegg.. spessielt fra Havgapet eller hva han kalte seg.. jeg gadd ikke være her lengre, men laga profil senere igjen. Når det er sakt har det vært masse nyttige og lærerike diskusjoner her. Og forhåpentligvis har jeg kunnet hjelpe noen også med erfaring med båt siden jeg var guttunge samt at jeg har tjenestegjort på MTB og kan litt om båter og konstruksjoner via jobb. Ellers har jeg vært genuint optatt av lystbåt siden jeg var 11 år da jeg var med en kjenning i en Orrskjær27. siden den gang har jeg lest BM og masse artikkler av bl.a Eivind Amble

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Gratla Ingar. 

tia går fort.

jeg var med under et annet nick helt i begynnelsen,  men jeg glemte passordet til dette,  (var noe med vestlandsfanden  :)  trur eg)

så eg bare leste , men måtte in med mitt nick litt senere,  da jeg hadde mye jeg ville spørre om :)

baatplassen,  er jo en stor sak i Scandinavia  nå.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Gratulerer til Ingar og teamet, flott forum for oss som er båt-gale :thumbsup:  

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Guest Avmønstret#

Gratulerer og stor takk til Ingar. Samtidig en like stor takk til alle som har bidratt. BP er uten tvil den største online ressursen relatert til båtliv i Norden. Det er jaggu noe å være stolt av for alle som har bidratt og deltatt. 

Finner du ikke svar på BP så er spørsmålet feil :-)

Jeg er imponert over hvor mange av de som registrerte seg de første ukene/månedene som fremdeles er aktive. Men slik måtte det vel bli med et så fantastisk forum?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Må bare slutte meg til gratulasjonene! Selv er jeg jo bare på bleiestadiet når det medlemsskap (fra 2013), men dette forumet har vært en Sareptas krukke for meg når det gjelder kunnskap om båt.

Da jeg kom inn her hadde jeg ikke kjøpt meg båt ennå. men hadde vage ideer om at det skulle være en snekke og lurte litt på Sjømann - som jeg hadde vært passasjer i en gang for mange år siden. Her på forumet ble jeg penset over ganske fort til et mer passende valg - Nidelv 24 - og etter at en av brukerne her inviterte meg på tur i sin Nidelv, så ble jeg frelst. Og har aldri angret!

Etterpå har jeg fått mye hjelp, råd, tips, litt kjeft, inspirasjon, oppmuntring og støtte fra brukerne her, og kan så absolutt slutte meg til alle godord og gratulasjoner. Båtplassen-vimpelen fører jeg med stolthet!

Redigert av Pequod (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...