Jump to content

Simmerringer Volvo Penta 130S Seildrev - rester sitter fast


Siglo

Recommended Posts

Hei,

Prøver å bytte simmerringer på seildrevet. De gamle var helt ødelagt etter å ha hatt fiskesnøre surret inn rundt akslingen.

Problemet er at en rest sitter helt fast, og bare kan skrapes løst. Veldig vanskelig å få alt ut.

Slik jeg forstår det, skal begge ringene sitte på innsiden av lokket (bearing housing). Restene hos meg sitter en på utsiden og en på innsiden. Har det vært montert feil før?

 

Bildet viser innsiden av bearing housing, med rester av simmerring innerst. Er klar over at det er noen deler som skal av her før simmerring monteres. (roller bearing/shim som sitter inni her)

bilde

Redigert av Siglo (see edit history)

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

Link to post
Share on other sites

Jeg tolker diagrammet som at begge simmerringer (15) skal sitte på innsiden av Bearing Housing (17), mot hverandre.

 

https://www.dropbox.com/s/tv6cz45hvfyl8lt/Sail_Drive_lower_gear_130S-B.pdf?dl=0

 

Dessverre var det ikke så lett å se siden alt var gått i oppløsning, men den ene oppløste ringen hang sammen med fiskesnøret på utsiden.

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...