Jump to content

Hvor, - helgen 20-22 mai?


Lars H.

Recommended Posts

Nå var det lite diesel igjen på tankene, så det store spørsmålet kom: kjøre ennå tommere for å rengjøre tankene, eller fylle opp. Det ble tur innom Kambo for tanking, 275liter til kr.7,30 pr. liter! De vet å ta seg betalt der.

Hei Lars H. og takk for sist. Takker også for vimpelen som nå henger i VHF-antennen. Tenkte å tipse deg (og alle andre) om at det er mulig å fylle billigere diesel på tankanlegget på Filtvedt. Tanket der forrige lørdag og betalte 6,30 for literen. Er ikke billig det heller, men en krone billigere enn Kambo. Kjapt for deg å gå over fjorden fra Son.

 

Lin

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Så ut på dagen ble vi enige, skipshunden og jeg, om at vi ville flytte på oss. Så kursen ble satt mot Horten. Litt hoppete tur, men greit nok. Tok en tur innom indre havn for å se hvor treffet i juni skal være, men fant ikke bryggen. Er det noen som kan legge ut et bilde tatt fra sjøsiden så en stakkar kan finne frem? Etter hvert med mange båter med vimpler blir det nok enkelt, men hva med førsteman som ankommer?

 

Lars H.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Lars!

 

Gå til Hortenstreffets hjemmeside. Der finner du et kart. Da finner du også treffstedet.

 

Vi i Treffkomiteen er der fra torsdagen av. Vi kommer til å oppgi en Treffkanal på VHF. Her vil det bli lytting, og losing til stedet. :flag:

Du skal vite at du kan stole på oss, Lars. :lol::lol:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

- Vi kom som tenkt til Drøbak og ikke legngre. I går var det ufyselig. I dag var det ok.

 

Jeg må forøvrig lese litt om rigg trim. Masten min står nok litt for mye med nesen fremover. og da det ble den alt for logirig (tror jeg det heter ) Men nå er "rastløs" tilbake i båsen sin i frognerkilen. Nytt prosjekt med bensinkoblings tetting må også foretas i løpet av uken.

Link to post
Share on other sites

Gå til Hortenstreffets hjemmeside. Der finner du et kart. Da finner du også treffstedet.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, kartet er greit nok det, men jeg hadde nok fått problem likevel. Se på bildet av turen min (dårlig bilde, kan ikke dumpe bilder fra plotteren, må fotografere skjermen! Der har Interphase glemt noe). Men var jeg i nærheten?

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kjenar grabbarna!

Har et spørsmål til Astor eller Lars.H da jeg vet dere pleier å ligge i Sandspollen.

Det står et skilt ved den innerste brygga hvor det er gravert inn noe om at det kan forekomme "skrekkspillmusikk" og Tobias.

Er det noen av dere som er i denne "losjen" eller kjenner til dette?

Poden lurte fælt på hva det skiltet betydde og jeg prøvde å svare som best jeg kunne, men det kunne vært artig å kjenne til bakrunnen for at det er satt opp.

Mvh

Link to post
Share on other sites

Kjenar grabbarna!

Har et spørsmål til Astor eller Lars.H da jeg vet dere pleier å ligge i Sandspollen.

Det står et skilt ved den innerste brygga hvor det er gravert inn noe om at det kan forekomme "skrekkspillmusikk" og Tobias.

Er det noen av dere som er i denne "losjen" eller kjenner til dette?

Poden lurte fælt på hva det skiltet betydde og jeg prøvde å svare som best jeg kunne, men det kunne vært artig å kjenne til bakrunnen for at det er satt opp.

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg burde nok vist dette ettersom jeg ligger mye på den innerste brygga. Dette er nok før min tid her. (Heldigvis) En av de faste spilte vel mye trekkspill? Sikkert noen som vet mer om dette.

 

Bilde

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...