Bårdp Startet 28.August.2015 Del på Facebook Startet 28.August.2015 Vurderer å kjøpe meg en brukt Nor Star Patrol 24. Valget står mellom en 2008 modell med Volvo D4 - 260. Og en 2004 modell med KAD32 duoprop. Prisforskjellen er kr 70.000,- Hva bør en velge? Noen med erfaringer med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Dobbel Kad32? En enkel 32 på denne typen båt grenser vel til grov undermotorisering? Ville gått for 260-hestern og 4 år nyere ekvipasje, prisforskjellen var ikke stor synes jeg. D4'en vil nok gi et behagelig lavt marsjturtall på noenogtjue knop, istedet for 'pining' på høyt turtall med 163hk Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 skulle jeg først gått opp i størrelse og pris på båt hadde jeg gledelig betalt 70.000 for en ny moderne motorinstalasjon. har aldrig og kommer aldrig til å kjøpe undermotorisert båt heller. kommer nok til å kjøpe en walkaround type båt neste gang selv i det segmentet, men motor vil være det viktigste jeg ser på.. men tanken har streifet meg på å kjøpe nytt med påhenger også, noe jeg ikke trodde skulle skje for 5-10 år sidenihvertfal. Askeladden C75 cabin er interessant. betraktelig enklere og billigere motorvedlikehold. uansett er jo Nord star, Targa, Sargo og Minor flottebåter og konsept Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ivar Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 disse ble solg tmed kad32 ja, ligger en slik i havna her. Mener de topper på 32 knop, og ikke hørt de har klaget på at båten er grovt undermotorisert. (Men noe særlig kraftoverskudd er det neppe) Naboen hans har er Nor Star 26 - der står det en D6 , det blir nok noe helt annet. Jeg ville nok som de andre betalt 70' ekstra for 100hk mer og 4 år nyere båt/motor Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kaffelars Svart 28.August.2015 Del på Facebook Svart 28.August.2015 Ser det nå :) - og imponerende med 32-34+ knop i testen med kad32, tenkte den var mer tungdrevet som Targa25 f.eks. Kad32 var vel også levert på endel Falcon26 om jeg ikke husker feil. Men må da bli direkte moro med D4-260 i Nor Star'en, og de 70' i mellomlegg får du garantert igjen den dagen du selger + det er en mye lettere omsettelig pakke. Sjekk at de vanlige oppdateringene og utbedringene på D4'en er gjort, at tanker og filter er rene, og du vil få mye glede av denne Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 28.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2015 Sjekk at de vanlige oppdateringene og utbedringene på D4'en er gjort, at tanker og filter er rene, og du vil få mye glede av denne Hva er det for oppgraderinger og utbedringer det er snakk om her? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Skulle gjerne hatt en rask oppsummering på dette, men her er ihvertfall litt lesestoff til å begynne med ang. motor og drev Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Da jeg ringte i morgest for å kløpe den nyeste båten fikk jeg vite at den var solgt i helga. Så hva jeg nå gjør er jeg usikker på. Men ny båt skal jeg ha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.