Jump to content

Tohatsu 9.9 2-takt Starter ikke!


Diddn

Recommended Posts

Det har seg slik at min Tohatsu 9.9 04modell 2-takt ikke vil gå mer enn max i 5 sekunder. Den tenner for så å gå litt, eller så bare tenner den. Tennspoler og ladespole samt coil og forgasser er skiftet uten at den har noe særlig lyst til å starte. Plugger er også nye.

Hvis jeg har full gass og choke renner bare forgasseren over. Lurer på hva som kan være galt om det er fortenningen som er feil eller reedventilene? Tenningsplaten er ikke flyttet på bare byttet spoler.

Det var akkurat samme resultat med den gamle forgasseren også. Det er kompresjon på motoren. Har også forsøkt å starte den med utkoblet dødmannsknapp med samme resultat, den starter ikke på startgass heller.

Noen som har vært borti noe lignende eller har et godt råd å komme med?

Svar mottas med stor takk på forhånd.

Mvh Didrik

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Høres ut som samme symptomene jeg har på min 4hk Mariner: https://baatplassen.no/i/topic/120619-mariner-4hk-feilsøking-av-tenningsanlegg/ 

Går den ikke på startgass, så ligger feilen mest sannsynlig i tenningsannlegget. Jeg har enda ikke gjort noe mer med min, men vurderer å gjøre en sjekk av magnetene i svinghjulet som neste post. Disse kan miste noe av sin magnetisme om motoren blir kraftig overopphetet har jeg blitt fortalt som igjen kan føre til svak/ingen gnist.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...