Jump to content

baatplassen.no er på ABC Startsiden!


PanPan

Recommended Posts

Hei.

 

Og det er mange, mange andre som linker til oss. Tok et søk på http://www.alltheweb.com

med søkeord baatplassen.no og da fikk jeg opp dette bildet:

 

Bilde

 

Og derfra er det bare å klikke seg videre, imponerende!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei igjen.

 

Testet litt med søkeord "baatplassen.no" på en del søkemotorer.

 

Google

Kvasir

Yahoo

Altavista

Excite

Lycos

Hotbot

Euroseek

Ask Jeeves

Meta crawler

Monkeysweat

 

ALLE ga treff!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Man kan gi baatplassen.no karakter, 10 er beste karakter!

Hmm - denne sliter jeg med. Forsøkte å stemme både fra hjemme i går kveld og fra jobben i dag. I begge tilfellene fikk jeg melding om at jeg hadde stemt før og ble avvist. Det var heller ikke kommet inn noen flere stemmer siden i går. Flere som har det samme problemet?
Link to post
Share on other sites

Hmm - denne sliter jeg med. Forsøkte å stemme både fra hjemme i går kveld og fra jobben i dag. I begge tilfellene fikk jeg melding om at jeg hadde stemt før og ble avvist. Det var heller ikke kommet inn noen flere stemmer siden i går. Flere som har det samme problemet?

Ja...har vel stått på 4 stemmer i lange tider?  :lol:

Link to post
Share on other sites

Hmm - denne sliter jeg med. Forsøkte å stemme både fra hjemme i går kveld og fra jobben i dag. I begge tilfellene fikk jeg melding om at jeg hadde stemt før og ble avvist. Det var heller ikke kommet inn noen flere stemmer siden i går. Flere som har det samme problemet?

Hvis det er feil her hos www.startsiden.no er det kanskje en idé å ta det opp direkte med det nettstedet i det konkrete tilfellet?
Link to post
Share on other sites

Har personlig ikke noe til overs for den banale måten Startsiden har laget avstemning på. Det er kjempelett å jukse og da blir en slik avstemning bare tull sett med mine øyne. Jeg kan få karakteren til å stå på 100000 etter jeg har vært inne om jeg vil. Men det er jo litt dumt å gå over 10 da når 10 er høyeste karakter en kan gi  :lol:

Link to post
Share on other sites

Denne juksingen har ABC selv sett, de har bla. fjernet en topp 100 siden de hadde tidligere.

 

Stemmedelen er også nedlagt på et vis, det blir for mye arbeid for de å fjerne denne oppsjonen fra sidene så de lar den bare være.

 

Så det virker i hytt og vær, de er klare over det og de kommer ikke til å gjøre noe med det.

Link to post
Share on other sites

Denne juksingen har ABC selv sett, de har bla. fjernet en topp 100 siden de hadde tidligere.

Så det virker i hytt og vær, de er klare over det og de kommer ikke til å gjøre noe med det.

Jeg varslet dem på e-post nå i dag om at stemming på baatplassen.no var blokkert (for det var den). Jeg fikk faktisk ganske raskt svar der de påstod at de så sent som i går hadde gjort noen endringer for å gjøre det vanskeligere å jukse og at det i den forbindelse var oppstått en feil som de hadde fikset når jeg gjorde dem oppmerksom på problemet. Jeg sjekket etterpå om det nå gikk å stemme og det gjorde det endelig. Men jeg så samtidig at det fremdeles er relativt enkelt å jukse. Under slike forutsetninger skulle avstemminsmulighetene vært fjernet mener jeg. Men om de ikke gidder ta bryet så.......
Link to post
Share on other sites

Et eller annet er fremdeles dustete. Forsøkte nettopp å avlegge stemme og fikk meldingen "Du har allerede stemt på denne pekeren" selv om jeg ikke har fått stemt hos dem tidligere. Hmm - "Du har allerede stemt..." høres kjent ut... Flere opplevde samme problem et annet sted også.

Link to post
Share on other sites

Et eller annet er fremdeles dustete. Forsøkte nettopp å avlegge stemme og fikk meldingen "Du har allerede stemt på denne pekeren" selv om jeg ikke har fått stemt hos dem tidligere. Hmm - "Du har allerede stemt..." høres kjent ut... Flere opplevde samme problem et annet sted også.

Jeg fikk stemt for bare 30 minutter siden, men det var med Netscape. IExplorer husket enda at jeg hadde forsøkt å stemme mens stemmer for baatplassen.no var blokkert. Den aller enkleste måten å jukse på (men da kan en heldigvis ikke dra karakteren høyere enn høyeste stemmeverdi) er å slette deler av hukommelsen til nettleseren (for Netscape gjelder dette cookies-filen). Da kan du avgi stemme for hver gang du har slettet filen og deretter startet nettleseren igjen. Men vi driver da ikke med juks! Vi bare kan det  :lol:
Link to post
Share on other sites

Poenget med hele stemmesaken var at de beste nettstedene skulle komme på topp 100 listen de hadde, dette systemet ble lagt ned på grunn av for mye juks, sidene som lå på denne siden fikk svært mange treff.

 

Nå er det ikke noe annet enn en poengsum på siden av linken som ikke har noen verdi omtrent, det eneste den indikerer er at siden er godt likt, om poengsummen er høy, linken er like vanskelig/lett å finne.

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Nå er det ikke noe annet enn en poengsum på siden av linken som ikke har noen verdi omtrent, det eneste den indikerer er at siden er godt likt, om poengsummen er høy, linken er like vanskelig/lett å finne.

Jeg vet ikke om en kan si at tallet indikerer at siden er godt likt engang. Jeg har sett en bilklubb som hadde lav poengsum etter at noen titalls stemmer var kommet inn. Så bare 2 stemmer senere var karakteren 9,99. Da betyr det bare at i hvert fall minst EN person liker den aktuelle siden.
Link to post
Share on other sites

Hmm, lurer på hva som skal til for å komme på 1.siden, anntall stemmer og/eller karakterer har som dere er inne på tilsynelatende liten betydning.

Nå ligger vi på andre siden under "Nyheter og tidsskrifter", neppe mange som finner oss der.

Stusser også over hvor vi er plassert hen.

 

Har en idé-skisse. Tror det kan føre frem å rette en henvendelse til ABC Startsiden hvor vi foreslår en ny kategori som vi mener vi bør legges inn under. Kategorien bør høre inn under "Båt". Kanskje kan den nye kategorien hete: "Diskusjonsfora båtspørsmål" eller gjerne noe bedre.

 

Så et viktig poeng slik jeg ser det: Vi må samtidig foreslå/legge frem linker til andre steder hvor det er diskusjonsfora. Da har man en fire fem å legge i den nye kategorien.

 

Viktig poeng nr. 2: Vi bør samtidig legge frem objektiv informasjon som sier noe om kvalitet og størrelse. Antall registrerte medlemmer hører med. Vi er så vidt jeg kan se i kontinuerlig vekts, det er ingen tegn til utflatning, snarere tvert om. Det finnes vel også dokumenterbare statistiske data for trafikk - etc. etc.

 

Ved å gjøre noe a la dette, tror jeg vi kan havne et sted hvor vi naturlig hører hjemme og er lettere å finne, samtidig som vi kommer på "førstesiden" i kategorien. Nå er vi vel nærmest med som en kuriositet! :lol:

 

Don't jump to the conclusion. Dette bør tenkes noe mere på... :lol::smiley: :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hmm, lurer på hva som skal til for å komme på 1.siden

Det er den personen som legger inn linken som bestemmer om den skal ligge under mer knappen eller ei, og i hvilken kategori den passer best.

 

De påstår at de foretar en nøytral vurdering av siden og legger den inn der de mener den hører hjemme.

 

Det hender det hjelper å klage litt, forslag om nye kategorier er nok litt verre å få til men ikke umulig.

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Nå viser avstemningen på ABC Startsiden  9,94/53 for baatplassen.no . Det betyr at man har fått 527 av 530 mulige poeng!

 

Skuffende, her er det fra en til maks tre av 53 som har bommet! Hvem i huleste er disse som har glemt å ta på seg brillene når de skulle trykke på 10'ern!?   :blush::yesnod::lol:

Link to post
Share on other sites

Nå er jo ikke ABC Startsiden verdens navle. Selv bruker jeg den nesten aldri. Om ABC Startsiden vil gjemme linken til baatplassen bort i en avkrok, er det opp til dem. Men det kommer garantert til å slå tilbake på dem selv. Baatplassen.no begynner nå å bli så stor at den i kraft av sin størrelse og popularitet, klarer seg alldeles utmerket uten pekere hit fra en drøss andre siter. De som lever av en egen side med katalogiserte og grupperte pekere ut i nettet, vil imidlertid få noen sure brukere som desperat lette etter det de var på jakt etter uten å finne det. Hvis brukeren enkelt forventer å finne nøyaktige pekere til store og mye brukte sider og ikke finner det, leter de heller et annet sted. Skjer det flere ganger, dropper de ABC-Starsiden og bruker en konkurrent. Maritim Start f.eks.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

.... dette er vel ikke helt riktig? Se her: http://www.startsiden.no/kriterier/

 

Forøvrig denne tråden: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1051774445

 

Når samme persom legger inn linker i kvinner og klær, mat og drikke, båt mm. blir det etter skjønn, de har ikke en ekspert for hver kategori, det er opp til den som legger inn linkene å vurdere, da blir det ofte litt tilfeldig.

 

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Nå er jo ikke ABC Startsiden verdens navle. Selv bruker jeg den nesten aldri.

....hm.... er forsåvidt klar over at Mr. Lotus har verdens navle med seg hvor han går og står og alltid har den i forkant innen rekkevidde....

 

Hva gjelder navler innenfor området startsider, er det sannsynligvis delte meninger om rangeringen av de. Jeg tror at objektive data om besøksfrekvens i alle fall indikerer at det er en fordel om link til oss er lett å finne på www.startsiden.no . Jeg evner ikke alltid å ta poenget heeeelt frem i første omgang, men nå håper jeg at færre misforstår meg.  :sailing::smiley::lol:

 

PS.: Lurte på om jeg skulle legge denne inn under tråden "Maritim humor", men jeg kan jo linke derfra og hit.  :lol: :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...