Jump to content

Vannpumpen durer til og fra


MR Swe

Recommended Posts

Hei. Har problem att vannpupen durer till etter noen minutt om jeg bare har den på uten bruke vannen.etter som den er koblet til kallvannet så har jeg nesten byttet alle slanger i kallvannopplegget. Mangler den sista bak til badeplattformen. Men kan de vare noen annet sted den trekker/lekker ifra? Kan varmvannslangerne påvirke i fall noen av de lekker. Hva med varmvannsberederen?

Link to post
Share on other sites

Et alternativ til å bytte slanger på måfå kan være å sette inn en blindplugg. Begynn nærmest pumpa. Om problemet fremdeles er der da er feilen i pumpa. Hvis problemet opphører, flytt pluggen utover i systemet til du finner hvilken slange som lekker.

 

Selv om slangene nylig er byttet kan feilen ligge i en sv koblingene.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

En konisk treplugg, slike en kan kjøpe i en hvilken som helst båtsjappe? Et slikt utvalg av plugger kan være en god sikkerhet å ha dersom en slange hopper av på et av sjøvannsinntakene under vannlinjen.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Mja, til trykkvann ville jeg brukt en slangenippel som er blendet. Eventuelt en 12 mm bolt, helst uten gjenger innerst mot hodet (jeg antar slangene har innvendig diameter på 12 mm).

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Svaret har du vel allerede fått tidligere i tråden. Lekkasje i slanger eller koblinger etter trykkvannspumpen, intern lekkasje i tilbakeslagsventilene inne i pumpen eller at pumpen suger luft pga lite vann i tanken eller lekkasje på sugeslangen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...