Jump to content

Hvordan søke opp ukrypterte TV-kanaler, Glomex antenne


Fantino

Recommended Posts

Har Glomex roterende antenne med forsterker koplet til et Philips 22''. Det står CAM i, men ikke kort da jeg er happy med NRK i båten. Alt dette virket helt fint, til det plutselig ikke gjorde det lenger. Alle kanaler var døde. Prøvde å søke opp på nytt og gjorde nyinnstallasjon på TVen. Helt til jeg fant ut at antennepluggen var knekt. Skiftet den og får nå inn en haug med kanaler, men kun de krypterte!... NRK1-2-3 er sporløst borte. Har fiklet med Glomexen, men det ser ikke ut til å gjøre forskjell. Er dog litt ulikt hvor mange kanaler jeg får inn. Alt dette foregår mens jeg ligger i båsen i Stavanger. Senderen for NRK er ilfg ntv.no på Lifjell og det er fryktelig nært.

 

Tips? Må en gjøre noe spesielt for å finne de ukrypterte kanalene? TV registrerer at CAM er satt i, men trenger den egentlig det for å se NRK?

Link to post
Share on other sites

Glemte å sjekke modellnr, men den er levert med båten mao temmelig ny. Skal prøve å huske det i morgen.

 

Kanalsøk på ntv.no gir dette bildet. Men hvilket 'bånd' er disse kanalene i? Tenkte jeg kunne bruke manuelt søk, sette på dn av disse og fikle med Glomexen til signalet blir bra?

 

1440875458.jpg

Link to post
Share on other sites

Mix: Så ikke det tipset da jeg postet i går. Du la det nok inn mens jeg skrev. Det skal prøves!

 

Har søkt ørten ganger i dag med Glomex stilt i ulike retninger og varierende forsterking. Får alt fra ingen til 41 kanaler, men NRK glimrer fortsatt med sitt fravær..

 

KAN det også være motsatt, dvs at det er mer feil med antenna, og at forholdene er så gode 'midt i byen' at jeg får de andre kanalene likevel?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...