.Torstein. Startet 29.August.2015 Link til dette innlegget Startet 29.August.2015 (redigert) Da ble den flotte Marex snekka mi erstattet med litt mere plass og litt mer fart.! SeaRay 250 Sundancer Mercruiser 5,7 v8 bensin. Kaller det et prosjekt siden det er en del utbedringer og reprasjoner som skal gjennomføres nå i løpet av vinteren, la oss kalle det en liten "make over".! ? Men siden båten er blitt fraktet hjem og plassert godt i hagen skal jeg gjøre det meste utvendig ferdig i første omgang. * Fjerne blå folie samt merker og erstatte det med en kåksgrå metalic eller sort stripe * Ny kalesje (Sort) med større vinduer * Behandle eller bytte det som er av teak og treverk * LED lys * Polere herfra til månen ? Legger ved noen bilder jeg knipset tidligere i dag. Flere bilder og oppgraderinger kommer underveis når jeg setter igang. Kom gjerne med innspill og erfaringer ? Redigert 29.August.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 30.August.2015 Link til dette innlegget Svart 30.August.2015 Gratulerer med flott båt Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
.Torstein. Svart 30.August.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2015 Gratulerer med flott båt Takk for det ? Har begynt rengjøringa hvert fall. Noen som kan anbefale teak rens? Og olje ? ? Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjuk Svart 30.August.2015 Link til dette innlegget Svart 30.August.2015 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 30.August.2015 Link til dette innlegget Svart 30.August.2015 Pent. Skal følge med på tråden. Ute etter lignende type båt selv (tror jeg). Lyst til å røpe alder på denne, gangtid, pris etc? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.August.2015 Link til dette innlegget Svart 30.August.2015 Teakrens. Eg hadde byrja med ein vask med såpa og/eller raudsprit. Deretter sandpapir. Ask Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 29.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 (redigert) Pent. Skal følge med på tråden. Ute etter lignende type båt selv (tror jeg). Lyst til å røpe alder på denne, gangtid, pris etc? Hei ? Båten er fra 1987 Gangtid husker jeg ikke i farten. Redigert 29.September.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 29.September.2015 Link til dette innlegget Svart 29.September.2015 Gratulere med ny båt. Et fint prosjekt, blir artig å følge Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
.Torstein. Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Gratulere med ny båt. Et fint prosjekt, blir artig å følge Takk ? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 30.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Lars H Her inne på forumet tok seg anledning til å photoshopet et bilde for meg, ble kjempe fornøyd ? Somsakt så har jeg mer eller mindre bestemt meg for å bytte ut den blå folien med svart, samt kalesja for den må jeg ha ny uansett pga slitasje og litt større sidevinduer. Legger ved et bilde, eller 2 ? Et med svart og et med blå Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 30.September.2015 Link til dette innlegget Svart 30.September.2015 Se der ja, ville gått for svart stripe og svart kalesje Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
.Torstein. Svart 1.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Se der ja, ville gått for svart stripe og svart kalesje Er i grunnen veldig enig med deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 1.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2015 Blir i alle fall spennende å følge med på prosjektet ditt Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
.Torstein. Svart 26.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2016 Hei ? Tenkte det var på tide med en liten oppdatering. Ble ikke så allt for mye tid i vinter pga mye reisejobbing. Vurderte en periode å selge. Men nå har jeg heller bestemt meg for å henge i siden sesongen er rett rundt hjørne. River av "dyna" på søndag og satse på litt god vær fremover så jeg kan få tatt rubbing og voksing, samt få den stripa i sort blank isteden for den blå.! Ny kalesje jobber en salmaker med oppe i Hønefoss for full guffe (Endte på sort med større side vinduer) ?? Legger ut noen bilder av det som er blitt ferdig til nå. Og så kommer det flere underveis såklart ? * Bygd nytt instrument panel som er trukket over med Carbon folie. * Laget nytt dashbord til instrument * prøvd meg som salmaker ? men må si meg fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Blir fin båt, hadde en Sea Ray 230 CC selv fra -88 :) veldig fine og moderne linjer, ser mye nyere ut en alderen tilsier :) Ser ut til å bli veldig bra :) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Blir fin båt, hadde en Sea Ray 230 CC selv fra -88 :) veldig fine og moderne linjer, ser mye nyere ut en alderen tilsier :) Ser ut til å bli veldig bra :) Tusen takk for det ? Jeg er meget fornøyd med linjene i forhold til di nye modellene. (Classic) ? Nå kommer det en sort kalesje og sort stripe i skroget rett over påska, så da vill den se enda nyere. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 (redigert) Hei! En fin båt du har fått deg, blir veldig bra dette her . Håper du fortsetter å knipse noen bilder og lar oss følge utviklingen . Kan jeg spørre hvilken kalesjemaker i Hønefoss som syr den nye kalesjen? Redigert 27.Mars.2016 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Stilig. Dette blir jo kjempebra. Enig i at svart gjør seg bedre enn blått på denne. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Hei! En fin båt du har fått deg, blir veldig bra dette her . Håper du fortsetter å knipse noen bilder og lar oss følge utviklingen . Kan jeg spørre hvilken kalesjemaker i Hønefoss som syr den nye kalesjen? Det er en kar som driver med dette som hobby og er veldig flink. Kan sende meg bilde av kalesje å info på mailen min så kan jeg ordne en pris for deg. Er under halve prisen av alle andre kalesjenakere, garantert ? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Stilig. Dette blir jo kjempebra. Enig i at svart gjør seg bedre enn blått på denne.Heilt enig ? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 1.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2016 (redigert) Behandling av teak list mitt oppå dekk. Sjeldent jeg klager på sola, men disse listene mine så helt j***** ut mildt sakt. Tok en skvett mahognibeis (syreherdet) med fille for å få litt glød, deretter 3 lag med mellomstrøk 2k klarlakk. Glemte å ta bilde av listene før start, men disse var lyse-lyse grå før prossesen.!! ? Ellers håper jeg litt på fin vær i morgen så jeg kan få begynt på sliping-rubbing og lakkering av blå til sort stripe rundt dekke. ? Et arkivbilde av en samme type båt for å vise hvor listene skal monteres igjen. Skulle gjerne hatt blankpolerte/rustfrie rør. Men det dukker plutselig opp i tilfelle ? Redigert 1.April.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 24.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2016 Tatt en liten forenklet versjon av vårpussen i år før neste steg med rubbing/polering. Tokk med den minste høytrykk spyleren fra jobb på 400bar og må si meg greit fornøyd med det ? Og ikke minst, den nye oppgraderte kalesjen blir straks montert. Blir spennende å se kombinasjonen med den og den nye sorte stripen rundt båten ? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 13.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 En liten oppdatering ? * Kalesje montert og tilpasset * Diverse interiør straks ferdig (snart ferdig med dør inn fra bade plattform. * Nylakkerte stripe fra blå til sort blank * Bunnstoff vasket med 400 bar deretter påført ny bunnstoff. * All teak ferdig lakket med en liten dash Mahogni beis Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Den fargekombinasjonen var veldig fin. Mye bedre enn orginalen. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 15.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2016 (redigert) Den fargekombinasjonen var veldig fin. Mye bedre enn orginalen.Tusen takk ?Ja er igrunnen veldig enig, samt båten ser nyere ut. Redigert 15.Mai.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.