Jump to content

etec 2006 250hk med nmea 2000?


chrisrik

Recommended Posts

Heisann! Kan jeg få litt teknisk bistand?

 

Har så lyst å koble opp påhengsmotoren til kartplotteren, nå som jeg endelig har fått en dings som takler nmea2000 ?

 

Men skjønner at motoren min er akkurat fra da det kom, så skulle hatt noen til å bekrefte at det faktisk er dette her.

Vet noen om man kan lese ut forbruket også?

 

Jeg har skjønt at kontakten går ut av emm'en. Fant to "ledige":

 

1440955847.jpg

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Hei. Jeg har en 250Ho 2008. Driver å kopler motor til Raymarine nå. Kjøpte Nmea kabler og nettverk via seatronic. Dog har Evinrude en egen utgang fra motor ( den du har tatt bilde av med hette på). Den kabelen kostet 1300,- fra lokal forhandler men den fant jeg på ebay til 450,-

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Oi, såpass. Tror kanskje jeg nøyer meg med ett hehe. prisen er jo brukbar.

 

Men mulig det blir en memory-modul først for å akkumulere forbruket. Mistenker at det er veldig mye mer nøyaktig, enn en god gammeldags tankmåler vil kunne gjenskape. Krever litt disiplin riktignok...

Redigert av chrisrik (see edit history)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Det er ikke Ep85v som er kilden til evt unøyaktogheter. Den er kun en memory modul. Men feks forbruk tas fra motorens innsprøytning. Som er meget nøyaktig og styrt elektronisk, men husk at den kun vet hva du til enhver tid bruker. Og systemet kan så beregne basert på momentant forbruk, hvilken rekkevidde du har med den tanken du har oppgitt å ha. Det kan bli mye rart av det. Dette er evhengig av forbruket fremover, og hvor riktig du har oppgitt tankens innhold og tankens fasong...

Link to post
Share on other sites

ok, takk for svar. fører ganske brukbart regnskap på turer og distanse samt logg på tanking. om det jeg har brukt av bensin er rett - er jeg veldig fornøyd. rekkevidden kalkuleres uansett med 1,5 l/nm for å ha noe å gå på.

 

vi får se, har bestilt meg en sånn dings nå - håper den kommer raskt. skal ut på tur neste uke.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...