Jump to content

Askeladden 705, størrelse på køyer og generelle erfaringer

Edh10

Recommended Posts

Hei!

Det er plass til 2 voksne, men kan bli noe intimt :thumbsup:

Når vi hadde slik båt lå vi ett barn + en voksen i hver seng. Jeg er 1,85 og fikk grei plass i begge køyer.

Båten fungerer for øvrig VELDIG bra for helgeturer, da dette er en stor 23 foter.

Var selv 3 uker på Svenskekysten med vår, da var ungene 4 og 6.

Anbefales!! :smiley:

Kommer litt an på hvilken prisklasse/årsmodell du er ute etter.

Mener de kom med port ut til plattform i 04/05 - absloutt en fordel.

I og med at båten skal brukes til overnattinger bør varmeapparat absolutt være på plass (men også greit å ettermontere dersom dere velger dieselmotor)

Mange av disse ble levert med en 180 hk Mercruiser (hadde det i vår). Dette var absolutt tilstrekkelig i de fleste tilfeller, men båten har et bra skrog som tåler (og kanskje fortjener) en større motor....

Men dersom stor fart ikke er veldig viktig, er 180 hk'n helt innafor, og med fornuftig drivstofføkonomi - mener å huske vi klarte rundt 26-28 knop med ferielastet båt. Marsjet fint på 22-24.

Lykke til!! :thumbsup:

Mener det var i 2004 oppgradedringen kom med blant annet port ut til badeplattform + ekstra påbygg på badeplattform og baugspyd.

Hadde en 2004 modell i 2 år med 180HK diesel, fungerte helt fint (litt liten motor ved mye last)

Vi var 4 personer som overnattet mange netter i strekk uten problemer (2 voksne + 2 unger 10/12år).

Kan være fint med dieselvarmer + baugpropell.

Skulle jeg hatt en 705 måtte det vært med en motor som er 200hk eller større slik som på de nyere modellene, samt port akter og badeplattform(ekstra)

har egentlig vurdert båten lenge, men synes designet begynner å bli litt gammelmodig og jeg tror jeg går for en styrehusbåt neste gang..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...