thomas73 Startet 31.August.2015 Del på Facebook Startet 31.August.2015 (redigert) Hei Båtfolk? Jeg har brukt to sesonger på å pusse helt ned, grunnet med Antipest og lakkert min gamle Alicraft 31ac. Jeg har brukt Jotuns 2-komp. Topgloss, farge Pegasus grey. Det var en stor og krevende jobb. Så her i sommer stikker jeg ned til min farvehandler for å kjøpe et par bokser til flekking og annet pirk. Jeg får da vite at Jotun har SLUTTET å produsere Toppgloss 2-komp!!!!! Hadde jeg visst dette så hadde jeg selvfølgelig brukt et annet produkt!!!! KRISE!!!! Er det noen her som kan hjelpe meg å skaffe en boks eller to med den???? Pegasus grey. Tips!! Mvh Thomas? Redigert 31.August.2015 av thomas73 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Fant og ut at di har sluttet med topgloss mens jeg var midt i arbeidet, j.... kjipt ☺ Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Forbanna kjett!!! Jeg har vært i kontakt med Jotun og de sier jeg må kontakte forhandlerne rundt i landet, i tilfelle de har noe på lager.... Ble også anbefalt av teknisk å få blandet fargen hos billakkerere som 2-komp. Da ble den helt lik, mente de.....! Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Noen som jobber i bransjen som kan sjekke på laget? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Hørt med Faaanesen i Bergen? http://www.faannessen.no/contact Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 31.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2015 Hørt med Faaanesen i Bergen? http://www.faannessen.no/contact Takk takk:-)Har sendt en forespørsel. Så da får vi se.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 (redigert) Så lenge du har brukt Jotun 2 komp. maling, går det vel fint om du bruker noe annet enn den du opprinnelig brukte, så lenge det er 2 komponent. Går ut ifra at det er en Polyurethanmaling du har brukt før også.... ? Hva med denne?www.jotun.com/we/en/b2b/paintsandcoatings/products/Megagloss-HG.aspx Denne linken er også kjekk å ha: www.jotun.com/we/en/b2b/paintsandcoatings/products/ Redigert 31.August.2015 av Sydkorset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Om du er litt fingernem, som det virker du er, kan du prøve å mikse selv. Biltema har hvit og sort to komp polyurethan som jeg blandet for å få en type amerikansk marinegrå farge som ikke var å oppdrive, ble helt ok. Ta å miks litt sort forsiktig inn i hvit før du har i herder og test ut på et egnet underlag til du har samme farge. Biltema lakken ble veldig blank og fin. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Tskjei Svart 1.September.2015 Del på Facebook Svart 1.September.2015 Dessverre er ikke topglos en polyuretanmaling men en polysiloxane. Dvs ikke helt familier med polyurentan. har eksempler med koking ved å legge polyurethane over. Ville vertfall prøvd på ett lite felt. Er det sånn at du ikke kommer borti den malingen du allerede har hatt på er det jo ingen problem. Vi var dessverre tom for topgloss på jobb. Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 1.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2015 Takk for mye hjelpende hender?? Nå er jeg så heldig og har jeg blitt kontaktet av en som har lest mitt tilsvarende innlegg på 'Båtfolk på Facebook'. Han har kjøpt opp et restlager og har da opptil flere bokser med denne fargen? Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 11.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2015 Det er dessverre ikke 2-komp. han har? Så hvis noen vet om noen, så let me know!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 11.September.2015 Del på Facebook Svart 11.September.2015 (redigert) Det er dessverre ikke 2-komp. han har? Så hvis noen vet om noen, så let me know!!!!! Som sagt- om du bruker Jotun sin 2 komp. tviler jeg på du får problemer.... Jobber selv med Jotun si profesjonelle maling på båt, og der bruker vi polyurethanmaling og polysiloxanmaling om hverandre. Ikke ideelt, men heller ingen problemer. Prøv på et lite felt- mest sannsynlig får du ingen problemer! Redigert 11.September.2015 av Sydkorset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 12.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2015 Som sagt- om du bruker Jotun sin 2 komp. tviler jeg på du får problemer.... Jobber selv med Jotun si profesjonelle maling på båt, og der bruker vi polyurethanmaling og polysiloxanmaling om hverandre. Ikke ideelt, men heller ingen problemer. Prøv på et lite felt- mest sannsynlig får du ingen problemer! Dette skal jeg sjekke opp? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.