Jump to content

Hvor få tak i Jotuns 2-komp. Topgloss. Farge Pegasus grey?


thomas73

Recommended Posts

Hei Båtfolk?

Jeg har brukt to sesonger på å pusse helt ned, grunnet med Antipest og lakkert min gamle Alicraft 31ac.

Jeg har brukt Jotuns 2-komp. Topgloss, farge Pegasus grey. Det var en stor og krevende jobb.

Så her i sommer stikker jeg ned til min farvehandler for å kjøpe et par bokser til flekking og annet pirk.

Jeg får da vite at Jotun har SLUTTET å produsere Toppgloss 2-komp!!!!!

Hadde jeg visst dette så hadde jeg selvfølgelig brukt et annet produkt!!!!

KRISE!!!!

Er det noen her som kan hjelpe meg å skaffe en boks eller to med den???? Pegasus grey.

Tips!!

Mvh

Thomas?

Redigert av thomas73 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så lenge du har brukt Jotun 2 komp. maling, går det vel fint om du bruker noe annet enn den du opprinnelig brukte, så lenge det er 2 komponent. Går ut ifra at det er en Polyurethanmaling du har brukt før også.... ? Hva med denne?www.jotun.com/we/en/b2b/paintsandcoatings/products/Megagloss-HG.aspx

 

 

Denne linken er også kjekk å ha: www.jotun.com/we/en/b2b/paintsandcoatings/products/

Redigert av Sydkorset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om du er litt fingernem, som det virker du er, kan du prøve å mikse selv.

 

Biltema har hvit og sort to komp polyurethan som jeg blandet for å få en type amerikansk marinegrå farge som ikke var å

oppdrive, ble helt ok.

Ta å miks litt sort forsiktig inn i hvit før du har i herder og test ut på et egnet underlag til du har samme farge.

Biltema lakken ble veldig blank og fin.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post
Share on other sites

Dessverre er ikke topglos en polyuretanmaling men en polysiloxane. Dvs ikke helt familier med polyurentan. har eksempler med koking ved å legge polyurethane over. Ville vertfall prøvd på ett lite felt. Er det sånn at du ikke kommer borti den malingen du allerede har hatt på er det jo ingen problem. Vi var dessverre tom for topgloss på jobb.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det er dessverre ikke 2-komp. han har?

Så hvis noen vet om noen, så let me know!!!!!

Som sagt- om du bruker Jotun sin 2 komp. tviler jeg på du får problemer....

 

Jobber selv med Jotun si profesjonelle maling på båt, og der bruker vi polyurethanmaling og polysiloxanmaling om hverandre. Ikke ideelt, men heller ingen problemer. Prøv på et lite felt- mest sannsynlig får du ingen problemer!

Redigert av Sydkorset (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som sagt- om du bruker Jotun sin 2 komp. tviler jeg på du får problemer....

 

Jobber selv med Jotun si profesjonelle maling på båt, og der bruker vi polyurethanmaling og polysiloxanmaling om hverandre. Ikke ideelt, men heller ingen problemer. Prøv på et lite felt- mest sannsynlig får du ingen problemer!

Dette skal jeg sjekke opp?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...