John_Kr Startet 31.August.2015 Link til dette innlegget Startet 31.August.2015 (redigert) Hei Har tatt opp båten... Skulle kjøre "winterizing" programmet på min e-tec i går, men fikk utfordringer med å få det i gang, den kom etter 20 forsøk. Hadde litt problemer i fjord og hadde enda mere problemer i år, får programmet rett og slett ikke til å starte. Hvordan du gjør dette manuelt eller via ICON PRO instrumentene er godt forklart i brukermanualen, du finner også en del filmsnutter på youtube hvordan man på en enkel måte får motoren vinterkjørt. Men, alt enkelt helt til du skal starte programmet, jeg trenger ikke en forklaring på hvordan man skal gjøre dette, jeg har fulgt boka etter punkt og prikke, men programmet starter ikke fordet. Har i dag vært i kontakt med min Leverandør, de sier at jeg er for forsiktig med gassen, sett gasshåndtaket lengre frem en det som står i håndboka så vil den starte, de har ALDRI hatt noe problemer med dette... Men er det noen Evinrude eksperter som har hatt problemer med dette eller er det bare meg som er litt redd for å bruke gass? Takker for tips her.... Redigert 31.August.2015 av John_Kr (see edit history) Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
chrisrik Svart 31.August.2015 Link til dette innlegget Svart 31.August.2015 kan det være så enkelt at du ikke får gitt full spiker? at gasshendelen kanskje stanger mot noe eller sånn. ellers kan du også aktivere det dersom du har datakabelen. jeg sørger også for at motoren er "god og varm" før jeg hiver han til. om det betyr noe vet jeg ikke... Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
alfaalfa Svart 31.August.2015 Link til dette innlegget Svart 31.August.2015 Jeg hadde to-spaks kontroll og kjørte på med mer enn 1/2 bevegelse på spaken for å være på den sikre siden, ganske nær full gass. Det fungerte hver gang. Med en-spaks kontroll må du nok over halveis bevegelse for at motoren/ECM skal skjønne at du vil ha den til å starte vinter programmet. Poenget er at om du overdriver gassbevegelsen er du sikker på at den ikke tror du mener at vi ha økt gass på tomgang... Link to post
John_Kr Svart 1.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2015 Takker Får prøve å sette håndtaket en god del lengre fremme neste gang jeg kjører winterizing... Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andersb Svart 1.September.2015 Link til dette innlegget Svart 1.September.2015 er full som gjelder Link to post
chrisrik Svart 1.September.2015 Link til dette innlegget Svart 1.September.2015 gi full hendel du, det gjør jeg og funker fint Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
John_Kr Svart 25.September.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2015 Fikk Leverandøren til å kjøre programmet via instrumentene i dag, det virket som det skulle. Bar jeg som er forsiktig. Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
chrisrik Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 for oss som har tenkt å se på hval, og putre rundt også i den kalde årstiden.. bør man kjøre en runde med winterizing? tenker når oktober er gått så blir det sikkert litt lengre mellom hver tur frem til sola står opp igjen i slutten av januar.. hm :-) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
andersb Svart 3.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2015 Winterizing er primært når motoren står lenge uten å bli startet, for å forhindre rust og lignende inni, bruker du motooren trenger du det ikke Link to post
John_Kr Svart 4.Oktober.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Leverandøren sier at man kan kjøre winterizing programmet når som helst, også mens båten ligger i havna/sjøen..., det eneste som er bakdel er at det går en liten skvett olje for hver gang Har jeg hatt båten liggende ute hele året så har jeg kommet til å kjøre dette programmet ofte. Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
chrisrik Svart 4.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2015 Litt usikker på hva pluggene sier til å kjøre programmet hele tiden hehe. Tror jeg nøyer meg med en runde nå mot slutten av måneden :) Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
John_Kr Svart 24.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 (redigert) Da er båten på land igjen (tidlig kanskje) og jeg må etter hvert kjøre winterizing programmet, hvert år fikler jeg med dette... Vi får gjøre et nytt forsøk i år med å gi litt mere gass for å få programmet i gang. Leverandører kjører programmet vi instrumentene, de mener det er mye enklere, men husker ikke helt hvordan man gjorde dette. Den manuelle metoden er grei, bare gi mere gass for å aktivisere programmet. Redigert 24.August.2016 av John_Kr (see edit history) Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
andersb Svart 24.August.2016 Link til dette innlegget Svart 24.August.2016 Jeg gjør det via instrmentet på g2 nå. sykt lett ;) Link to post
John_Kr Svart 3.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2016 (redigert) Prøvde å kjøre winterizing programmet manuelt i dag, fikk det atter en gang ikke til... Prøvde å kjøre programmet fra menyen i instrumentene, fungerte flott i første forsøk - wow. Ellers er båten konservert etter beste evne og er innendørs. Redigert 3.September.2016 av John_Kr (see edit history) Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn