Jump to content

Skal skaffe sejler kler til hele familien ...hvor?


Danske

Recommended Posts

Slapp av, det holder plenty å la barna gå en ekstra avisrute eller tre.  :thumbsup:

 

Seileklær er fryktelig dyrt, men man kan spare noen kroner på å kjøpe merker som ikke alle frognerkidza liker å gå med på skolen, altså ikke Musto og HH.

 

Har brukt XM seiljakke og Musto seilbukse i mange år og er kjempefornøyd. XM Offshore var halve prisen av Musto MPX jakka med samme egenskaper. 

 

Om man ikke faller i fristelse til å bruke seilklærne på land holder de i mange år. Bare husk å skylle dem i ferskvann etter en langtur.

Link to post
Share on other sites

Hei, bor på Nesøya, så alle tips nær Oslo er bra takk for det.

 

Arhus er nok ikke så aktuelt pga kronekurs.

 

Mht Merke er det helt ligyldigt men ønsker ok kvalitet, da vi vil kunne seile "alle dage" og da blir vanlig regntøj med ull ikke et hit.

 

Enig i det varer lenge ...siste sent hadde jeg i 10-15 år ...red and green tror jeg det var.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Jeg kan ikke gå god for kvaliteten over tid men det jeg kjøpte virker svært solid. Liker godt at det ikke er noen foring eller annet som kan bli bløtt og tøyet er forsterket på strategiske steder og har god funksjon. 

 

Buksa syns jeg er helt konge, sitter veldig godt også opp i skrevet slik at det ikke er spjærefare om man må turnere litt. Har fått tilbake litt pondus den siste tiden men buksa sitter godt for det.  

 

Jakka er veldig god men jeg liker ikke gummimansjetter rundt håndleddene. De plager meg ikke under bruk eller noe men utrolig irriterende når jakka skal av og på. Regner med at de kanskje slakker seg litt etterhvert. Har vel hatt skalljakker i høy prisklasse med bedre hette enn den addidasjakka har. Savner stålwire, eller hva det nå er (norrøna) slik at man kan forme "capsen" på hetta selv.  Dette er vel egentlig bare en skalljakke så man må kle på seg under jakka, noe jeg definitivt foretrekker. 

 

Støvlene er veldig behagelige, lette og føles som å ha sko på. Luftige og ikke klamme eller noe. 

-------

Skal til vestlandet og teste ut tøyet mer i løpet av helga, får satse på ordentlig drittvær :-)

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Mye tyder på at du ikke bor i nærheten men :-) Kjøpte offshore Addidas seilerbukse, jakke og støvler på Havaristen utenfor Oslo. Staselige greier men kostet jo fortsatt noen kroner selv om det ble solgt langt under halv pris. Tror de har seilbukser fortsatt. 

 

http://www.bennstrade.se/offshore

 

Greit å gi 600,- for disse:

 

http://www.bennstrade.se/footwear/tn01-1

 

Var noen par igjen i går i størrelsen 42 og 43 om jeg ikke husker feil. Jeg fikk det siste paret i 44. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fikk plukket opp et par bukser på haveristen http://www.bennstrade.se/man/u-asx-gtx-salopettegav 950 for disse ...stadig 2 sorte og 2 limefarget tilbake str L. Helt grei pris. Sko som pinkvin linker til var ikke i min str. Er 2 par tilbake i 43 1/3. Virket som fine sko/støvler. Nå mangler jeg bare resten

Redigert av Danske (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg var innom G-Max på Storo (Oslo) i et annet ærend og fant jakke og bukse fra Regatta (modell Svenner) til langt under halv pris.  De hadde noen igjen i hyllene i kurante størrelser.  Samlet betalte jeg under 2000.

 

Etter en kjapp test har jeg merket meg at min tidligere praksis med regntøy+ulltøy under er et hakk under i komfort og funksjonalitet.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...