Jump to content

Har noen testet runde, sammenleggbare hummerteiner?


Mastiff

Recommended Posts

Hei

 

Har ikke prøvd de teinene men er jo artig med litt testing. Du får teste og oppdatere oss :)

 

Har forøvrig fisket ett par hundre krabber den siste uken til forskjellige lystige lag, og må si det er bra med hummer i krabbeteinene nå like før fisket ( området like øst for Tånes), så det lover godt.

 

larss

Link to post
Share on other sites

Jeg droppet krabbefisket for to-tre uker sidden, og da hadde jeg fisket i en måneds tid. Greie fangster, men ikke så mye mat i dem. Teorien min er at det har vært for kaldt i vannet i år til at de har spist seg opp så mye. Jeg lot noen gå et par uker i sanketeine og matet dem med makrell. Det gir ekstra god smak, og det var noe mer i dem, men likevel mindre enn det bude vært på denne årstiden. Men jeg har ikke fått en eneste hummer i teinene. Jeg har faktisk aldri fått en eneste hummer utenfor sesongen på de to årene jeg har brukt de teinene jeg har nå, så lenge fluktåpningen er satt til 60 mm. Men jeg fikk vel til sammen 22 hummer på en drøy måneds hummerfiske i fjor, med 15 lovlige. Jeg fisker i Mandalsskjærgården. Hva slags teiner bruker du, som du får hummer i nå?

Link to post
Share on other sites

Jeg mener denne typen her:

 

bilde

 

Jeg trenger fire teiner til og kunne tenke meg å eksperimentere litt. Fra før av har jeg seks av OK Marines 16-kilos "Vestlandsteiner" (det er vel egentlig skotteteiner siden de har åpning i sidene). Men jeg lurer på å prøve disse.

Jeg synes nettet minner liit om Biltemas sammenleggbare oransje hummerteine. Den viste seg å være noe uegnet til krabbefiske da krabbene klippet hull i nettet. ellers ser jeg ikke på bildet hvordan inngangen er utformet.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...