Jump to content

2stk Batterier 200A AGM 12V no name batterier


Raymond Romsdal

Recommended Posts

Naboen har fått tak i no 200A 12v AGM batterier som han skal selge nye i eske, målt volt til 12,9V  disse er grå med skru tilkobling oppå på ene siden. 

 

No name dvs ingen merking eller lignende på selve batteriet, er noen nr. printet inn i plasten men.. denne finner jeg ingenting om selv på google.. 

 

Har selv kjøpt 2stk til båten og tenkte dele denne om noen er intressert i...  

 

han vil ha 2000kr/stk 

Link to post
Share on other sites

Det er jo hyggelig av deg å tilby båtartikler hvis det er et godt kjøp. Du kan ta bilde av de og evt finne ut mer av hva det er for noe, merkelapper el.l? Legg de inn på kjøp/salg her på BP

Det er jo noe risikabelt å kjøpe batterier på privat bruktmarked og særlig når merke, dato og garanti mangler. Kanskje kan et serienummer spores hos f.eks. Gylling? Dersom det er HAZE batterier er det bra kvalitet.

Link to post
Share on other sites

Det ser ganske like ut som haze men, er ikke no merke eller lapper eller noenting på de.. 

 

de kom i umerka pappeske med 200A 12V merket på.. jeg syns det var så billig så tok en sjangse.. :)

dog sant.. ingen garantier eller noe med dissa.. :) annet en at du får pakke de ut av pappeska selv.. og at de er nye og ubrukte.. 

Link to post
Share on other sites

Det er som regel slik, at det er en kvalitetskontroll hos produsenten av batteriene. Om pakka ikke gå igjennom en av disse kontrollene, blir de tatt til side. Produsenten tør da ikke levere batteriene til distributøren som de har kvalitetsavtale/garantiansvar ovenfor, og velger heller å slippe pakkene ut på markedet ut bakdøra. Dette gjelder MASSE av det vi får billig fra østen på eBay. Jeg vil ikke ha et slikt AGM-batteri..

Link to post
Share on other sites

Det er ikke meningen å være gledesdreper men her ville jeg vært skeptisk om batteriene har stått lenge.

Generelt kan man si at slike batterier bør lades minst 2 ganger I året ved 20 grader Celsius. Er temperature høyere, enda oftere

Om batteriene ikke har en varedeklarasjon med CE marking, er de heller ikke tillatt omsatt I Norge

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...