Marion Startet 3.September.2015 Del på Facebook Startet 3.September.2015 Kad 44 går i 1000 omdr etter å ha marsjet i ca 2500 omdr. Jeg kjører i 2500 omdr greit. Når jeg slakker av for å kjøre saktere får jeg kun 1000 omdr når jeg gir på igjen. Motoren må kjøles ned før jeg igjen kan marsje i høyere turtall. Edc er sjekket og ok. Dieselpumpe er testet i benk og ok. Alle dieselslanger er nye. Alle filtere er skiftet. Har også skiftet potmeter i girveksler. Er det noen som har hatt lignende problem og funnet løsningen på problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2015 Del på Facebook Svart 3.September.2015 (redigert) OK, for å se om jeg skjønner deg korrekt:Du marsjer over lengre tid på 2500. Så slakker du av til lavere enn 1000 (7-8-900 rpm?) og tusler kort på lav RPM for så å gi på igjen. Og da kommer den, men stopper på 1000. Er det korrekt oppfattet? Redigert 3.September.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Marion Svart 3.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2015 Ja, det er korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 3.September.2015 Del på Facebook Svart 3.September.2015 Hadde noe liknende på yanmar motor. Hadde fått luftlekkasje på dieselfiler(pakning) etter bytte. Prøv også turbovask. Hva skjer når du ruser i fri ? Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 3.September.2015 Del på Facebook Svart 3.September.2015 Klarer du å oppnå 1500 i fri? Sitér dette innlegget Link to post
Marion Svart 3.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2015 Jeg får 1500 Omdr ved kald motor. Når jeg ruser ved varm motor får jeg kun 1000 omdr. Kan det være membranen i matepumpa som har fått en liten sprekk/hull? Og som igjen fører til falsk luft eller dieselmengde? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.September.2015 Del på Facebook Svart 3.September.2015 Jeg har ei matepumpe fra KAD32 som skal være samme (trur-eg -trallala). Bor i Vestfold Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.