Jump to content

Prosjekt: With 400 (442)


FrigstadP

Recommended Posts

Hei.

 

Tenkte jeg bare ville dele litt om sommerens prosjekt, oppussing av en eldre With 400. 

Jeg anslår at årsmodell på båten er mellom 1964-1970 ett sted da det ikke finnes noe produksjons nummer på den. Båten er ikke 100% original, da det bla. er støpt et rom foran i båten av en tidligere eier. 

 

Kjøpte båten mest for motorens del. Båten var litt sliten og ikke særlig å kjøre. Vann i skummet i dobbelbunnen gjorde at den var heeelt myk som en gummibåt. 

 

 

bilde

 

Jeg bestemte meg derfor for å.

- Kutte opp dørken i båten for å så ta ut alt skummet. 

          Båten vil da miste veldig mye av sin stivhet og styrke så jeg valgte da å:

- Støype to lag med glassfiber og polyester i bunnen.

- Skjære til å lage spant for å gjøre båten stiv. 

- Skjære til en finerplate som ny dørken. 

- Støpe glassfiber oppå finerplaten. 

 

bilde

 

 

Dette arbeidet her tar lengre tid en en tror. 

 

Så finerplate oppå:

bilde

 

Årer og annet treverk ble også pusset ned og lakket:

 

bilde

 

 

Etter glassfiber ble lagt over dørken og pusset ned litt malte jeg båten inni med Biltema 2-komponent polyuretan i fargen hvit. 

 

bilde

 

bilde

 

 

Har en 18 hk Tohatsu 4-takt på båten, noe som passer veldig greit. Fart litt over 20 knop og kommer fint i plan med 3 voksne personer ombord. 

Båten er betraktelig bedre og kjøre og blitt fin og stiv i skroget. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...