atol Startet 4.September.2015 Del på Facebook Startet 4.September.2015 Hei hva betyr vedlagt tegn på bilde ? det har falt ut av instrumentpanel. volvo kad 43 290 dp. alt fungerer untatt: når jeg trimmer opp drev trengs ikke beach modusknapp å brukes. kun når jeg skal kjøre ned drevet må jeg bruke det for å komme i drift possisjon Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Tegn volvo ledningsnett hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøfare Svart 4.September.2015 Del på Facebook Svart 4.September.2015 Ikke vedlagt noe bilde, men hvis tilt fungerer som du sier er det stikk motsatt av hvordan det skal være. Beach knapp skal kun være nødvendig opp (fra 6-7-8? og oppover). Altså, bevegelse opp fra nederste pos til 6-8 og bevegelse ned, fra helt oppe til helt ned, skal ikke beach knappen være nødvendig. Høres ut som en feilkobling et sted, se om du finner et sted på dette ledningsnettet som viser tegn til å ha vært klusset med. Forskjellige koblingsskjema på forskjellige årganger, mulig dette skjemaet stemmer? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
MajorAndy Svart 4.September.2015 Del på Facebook Svart 4.September.2015 Er det ikke advarselslampen for lav kølervæskestand? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atol Svart 4.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2015 Ikke vedlagt noe bilde, men hvis tilt fungerer som du sier er det stikk motsatt av hvordan det skal være. Beach knapp skal kun være nødvendig opp (fra 6-7-8? og oppover). Hei. Mange takk. Jeg må nok i båten for å sjekke. Jeg tror kabler på trimpumpe er riktig. Ser ut som om det er bare en vei de kan kobles på plugger og rele. Må nok opp i instrumentpanel for å sjekke om noe er snudd om på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atol Svart 4.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2015 Er det ikke advarselslampen for lav kølervæskestand? Hei. Jeg er ikke sikker. Håpet at noen kunne bekrefte eller av krefte det? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøfare Svart 4.September.2015 Del på Facebook Svart 4.September.2015 Ta en kikk på baksiden av bryteren. Den grønne ledningen skal som du ser direkte fra nedknapp og bakover til releene ved pumpa. Den blå som er opp skal inn på 2 releer som sitter framme i dashen (de 2 store grå på tegningen). Har dette virket rett noen gang? Har hyd slangene ved pumpa vært frakoblet? Finner ikke den varsellampa i noen manualer... Går ledningene fra denne og inn i det originale volvo ledningsnettet, eller kan dette være varsel for et eller annet eksternt utstyr? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atol Svart 4.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2015 (redigert) Ta en kikk på baksiden av bryteren. Den grønne ledningen skal som du ser direkte fra nedknapp og bakover til releene ved pumpa. Den blå som er opp skal inn på 2 releer som sitter framme i dashen (de 2 store grå på tegningen). Har dette virket rett noen gang? Har hyd slangene ved pumpa vært frakoblet? Finner ikke den varsellampa i noen manualer... Går ledningene fra denne og inn i det originale volvo ledningsnettet, eller kan dette være varsel for et eller annet eksternt utstyr? Hei. Har gått gjennom instrument panelet. Ser ut som om det er en kabel som hører til volvo sitt ledningsnett, og ikke har noen plass i min falcon 26. Hva det tegnet betyr vet jeg heller ikke. har sett i bøker og ikke funnet noe. Når det gjelder trimtilten så har jeg gått over hele ledningsnettet og ikke funnet noe feil. Begynner å tro at slangene på trim pumpa er koblet feil. Trykker bryter ned, da går agregatet opp.... ? Redigert 4.September.2015 av atol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 4.September.2015 Del på Facebook Svart 4.September.2015 Tror du finner den her : http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-quick-find.aspx som oil Level guard, Den peiler oljenivå rett og slett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøfare Svart 4.September.2015 Del på Facebook Svart 4.September.2015 Ser ut som hegra har rett som vanlig Godt mulig det er denne http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7738870-30-5128.aspx Om resten av det systemet er montert så vil du vel finne det på motoren. Ang tilt: Du kan ta en enkel test for å komme litt nærmere feilen. Sett drevet mellom 0 og 4. Bak ved pumpa er det 2 releer. De har noen ledere med samme farge, men det ene har grønn inn på 86, det andre har blå. Ta ut (napp rett ned) pluggen på det releet som har blå inn på 86. Trykk "ned" knappen. Hvis pumpa starter/drevet går (uansett vei) er feilen mest sannsynlig bak ved pumpa. Om drevet ikke går, men går ved å trykke "opp" knappen er feilen mest sannsynlig fremme i dashen. Det er en liten mulighet til og det er at + og - er byttet om bak ved pumpa (men det betyr kort fortalt at det har blitt gjort ytterligere 1 modifikasjon med dette systemet). Det måler du på de røde og svarte lederne inn på releene bak. Rød skal være +, svart -- MEN: Alt dette gjelder kun hvis det har vært sånn hele tiden. Om alt har fungert tidligere, og det plutselig har blitt sånn, så må det være helt andre ting som gjør det. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaffelars Svart 5.September.2015 Del på Facebook Svart 5.September.2015 Atol: Hei. Har gått gjennom instrument panelet. Ser ut som om det er en kabel som hører til volvo sitt ledningsnett, og ikke har noen plass i min falcon 26... Der er en ledig ledning i kabelstokken, denne er fin å bruke om man f.eks. vil ha en bryter til inn/utkobling av kompressor :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sjøfare Svart 5.September.2015 Del på Facebook Svart 5.September.2015 Beklager, har gitt deg feil info i forrige innlegg. Gjelder den "enkle testen": Denne testen er bare å glemme, den vil ikke virke. For at pumpen skal gå trengs begge releene..... Sorry, ikke hver dag hodet er helt på plass.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atol Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Atol: Hei. Har gått gjennom instrument panelet. Ser ut som om det er en kabel som hører til volvo sitt ledningsnett, og ikke har noen plass i min falcon 26... Der er en ledig ledning i kabelstokken, denne er fin å bruke om man f.eks. vil ha en bryter til inn/utkobling av kompressor :) Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
atol Svart 9.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2015 Beklager, har gitt deg feil info i forrige innlegg. Gjelder den "enkle testen": Denne testen er bare å glemme, den vil ikke virke. For at pumpen skal gå trengs begge releene..... Sorry, ikke hver dag hodet er helt på plass.... Ok Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.